Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Tesz_2208 schreef:Je kan ook gewoon beter gaan oefenen met je been hulpen Zonder sporen...kvin persoonlijk als je nu al weer dat ze dr erg op zal reageren en ze het zo ook prima doet...het onzin om sporen te gebruiken...en zoals andere bokkers al zeggen JE KAN GEWOON STARTEN ZONDER SPOREN...misschien dat eerst eens proberen?
Leorah schreef:ik dacht dat dit een topic was waar je vragen over het harnachement en ruitertoebehoren mocht stellen??
Ik vraag gewoon wat het verschil in werking is tussen een knopspoor en een stompe spoor.... omdat ik mijn paard, die ik wat scherper op de hulp wil hebben, wil wennen aan een spoortje. Ze is NIET overgevoelig op de (been)hulpen. Ze is alleen snel kietelig op andere zaken dan mijn been. Ik vraag niet of ik wel of niet met sporen moet gaan rijden.. mensen vinden goed lezen blijkbaar heel moeilijk.

__Jesper schreef:Stompe sporen en knopspoortjes verschillen niet zo heel erg.
Spoortjes met wieltjes zijn het zachtst.
Je kan het zelf ook op je arm uitproberen wat scherper is.
Kan je instructrice je er niet mee helpen in plaats van dat je je vraag hier steld?

V_lalala schreef:__Jesper schreef:Stompe sporen en knopspoortjes verschillen niet zo heel erg.
Spoortjes met wieltjes zijn het zachtst.
Je kan het zelf ook op je arm uitproberen wat scherper is.
Kan je instructrice je er niet mee helpen in plaats van dat je je vraag hier steld?
mij is altijd weis gemaakt dat wieltjes sporen alles behalfe zacht is.
heb ik het blijkbaar verkeerd geleerd

Leorah schreef:ik heb zelf een heleboel, daar gaat het niet om, maar ik ben zelf erg benieuwd naar het verschil in werking tussen stompe sporen en knopsporen. Welke werken scherper in en wat is het verschil, op het uiterlijk na?

Een gewone stompespoor kan ook, net wat jij en je pony het beste vinden.