Ervaringen met Sidepull Missouri?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forever_Jana

Ervaringen met Sidepull Missouri?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 12:45

Hallo,
ik zou graag bitloos willen gaan rijden met mijn pony, ik heb al 2 maal met een gewoon stalhalster gereden en daarbij 2 halstertouwen kruislings onder de kin bevestigd.
Nu zou ik ook een echt bitloos hoofdstel willen kopen omdat dit erg goed ging, ik heb eens gekeken voor een kruisings systeem maar vond die toch redelijk prijzig (behalve de Norton die vond ik goed meevallen) ik kwam ook deze tegen, dit is wel een sidepull:
Afbeelding
Nu ben ik aan het twijfelen of ik nu de Norton of de sidepull Missouri zou kopen, of er een groot verschil is tussen een crosslink en een sidepull en welke jullie nu het beste vinden van kwaliteit. En oh ja, het is gewoon voor de recreatie, dus gewoon buitenritjes enz. Ik zal ook eens proberen te rijden met de 2 halstertouwen onder de kin bevestigd te rijden.
Hier heb ik het hoofdstel gevonden:
http://www.nickyskeet.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=141_142_151&products_id=1766

Groetjes

boooo

Re: Ervaringen met Sidepull Missouri?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:09

Welke je kiest ligt eraan waar je paard het beste op reageerd!
Is er iemand die een soortgelijkt systeem heeft? Dus een kruislinkse en/of een sidepull?
Wij rijden ook bitloos op onze pony en hadden een hoofdstel geleend van iemand waardoor we wisten welke we moesten kiezen!

skins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:11

De neusriem lijkt me heel erg scherp ;). Als je een sidepull wilt dan zou ik eerder iets nemen met een zachtere neusriem zoals die van F.R.A.
Hoe heb je je halstertouwen dan kruislings bevestigd aan een halster ? Ik wil het ook wel eens proberen maar ik dacht dat dat niet kon :s.

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:56

Ben ook in de oriënterende fase. Gister een sidepull met kincross geprobeert, ging op zich wel goed maar in draf wat minder reaktie. Had mijn oog laten vallen op de Syringa (2 in 1) omdat het me voor het paard prettiger lijkt als de druk over het hele hoofd verdeeld wordt (kaakgekruist). Mocht dat niet lukken kan dit hoofdstel ook kincrossed.
O ja, wat ik ook nog kwijt wil, is dat je met halstertouwen kruisen wel erg op de release moet letten. Anders loopt je paard met constante druk.