nurtural <-> emiel voest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tess1

nurtural <-> emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 20:40

Was al een tijdje aan het rondlezen over bitloze optomingen, en nu gaat mijn voorkeur vooral uit naar de Nurtural of de Emiel Voest (kaakgekruist).
Zijn hier mensen die beide optomingen gebruiken of gebruikt/geprobeerd hebben? En wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?

Bedankt alvast!

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:52

HI

Ik gebruik al een tijd de bitloze optoming van voest met de neusriem (gekruisd).
Zelf vind ik een heel prettig hoofdstel, de release is ook erg goed (blijft dus niet vast rond de neus zitten).

Zoals met alles is het begin wennen, maar eenmaal gewend wil je eigenlijk niet anders meer.

Touwhoofdstel heb ik ook geprobeerd maar vond ik persoonlijk minder, de release was een stuk slechter.

Tess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 21:53

Niemand...? ;(
Zou onder andere graag willen weten of er verschil in "sterkte" zit. Of het ene sterker inwerkt dan het andere...

Alicia2u

Re: nurtural <-> emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 12:24

Ik heb met veel verschillende bitloze optomingen op nog meer verschillende paarden gereden en kan alleen maar zeggen dat de keuze erg afhangt van het individu. Welke optoming voor jou paard geschikt is kan niemand zeggen. Er zijn websites en ruitershops waar je bitloze optomingen kunt proberen voor een weekje. Ik denk dat je dat beter kan doen en zo kan kijken wat voor jullie het beste werkt.

Woody2015

Re: nurtural <-> emiel voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:29

Absoluut de Bitless van Emiel Voest.
De Nurtural is een goed concept maar de kwaliteit van het leer vind ik erg matig voor de prijs.
Verder ben ik niet geheel overtuigd van de met rubber onderlegde dunne neusriem.
Hij zal welliswaar beter blijven zitten maar of hij dan ook echt vriendelijk is??
Verder is imo de release niet optimaal door de platte teugels.

De Bitless is van een hele mooie kwaliteit leer en goede prijskwaliteit verhouding.
Het systeem is voor de meeste paarden direct begrijpbaar en lopen er zo mee weg, release is door het koord ook erg goed, beste van alle hoofdstellen die ik geprobeert heb ;)

Tess1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 20:55

Loes'sCorner schreef:
Absoluut de Bitless van Emiel Voest.
De Nurtural is een goed concept maar de kwaliteit van het leer vind ik erg matig voor de prijs.
Verder ben ik niet geheel overtuigd van de met rubber onderlegde dunne neusriem.
Hij zal welliswaar beter blijven zitten maar of hij dan ook echt vriendelijk is??
Verder is imo de release niet optimaal door de platte teugels.

De Bitless is van een hele mooie kwaliteit leer en goede prijskwaliteit verhouding.
Het systeem is voor de meeste paarden direct begrijpbaar en lopen er zo mee weg, release is door het koord ook erg goed, beste van alle hoofdstellen die ik geprobeert heb ;)

Bedankt! Hier kan ik wat mee... :)