Boomloos voor een kwpn ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BE_GENTLE

Boomloos voor een kwpn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 15:11

Hallo,

Mijn vraag was kan een boomloos zadel op een kwpn met redelijk tot hoge schoft ?
En waar moet ik dan op letten i.v.m de schoft hoogte.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:13

Waarom zou het niet kunnen? Let gewoon op dat je goede inlages hebt, zodat de ruggengraat en de schoft vrij zijn.

BE_GENTLE

Re: Boomloos voor een kwpn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 15:43

omdat het lijkt alsof een boomloos zadel overal goed aansluit. en dus ook van de voorkant en dat lijkt me weer niet juist bij een hoge schoft vandaar die vraag :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:45

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 15:48

Ik vind dit wat overzichtelijker, deze mensen zien ook vast dit topic wel staan :) toch bedankt.

wendyy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:46

Waarom zou het niet kunnen, ik weet niet hoe het precies werkt met een boomlooszadel, misschien gewoon passen met een zadelmaker erbij ?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:25

Je hebt veel merken boomloos en evenzoveel onderlinge verschillen zélfs binnen de merken.
Het ene model zal dus beter geschikt zijn voor een hoge schoft als het andere. De nieuwe Freeform bijv. heeft een extra uitgesneden schoft.
Bob Marshal kent zoiets als de 'Peaked Pommel' wat inhoudt dat de 'pad' hoger onder de pommel is vastgezet om meer ruimte voor de schoft te creëren.

Verder kun je ook met een pad/zadeldek nog het nodige doen. Zelf heb ik voor mijn paarden met hoge schoft/holle rug een zgn swayback pad. Die is in het midden dikker als aan de voor- en achterkant zodat de holling wat wordt 'afgevlakt' en een zadel dus ook minder de extreme vorm van het lichaam hoeft te volgen.