Hoe hoort een sidepull?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Hoe hoort een sidepull?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 12:15

Ik reed mijn verzorgpaard altijd met hackamore, maar omdat mijn eigen paardje nog niet ingereden is, wil ik toch met een wat zachter hoofdstel beginnen.
Nu heb ik inmiddels een sidepull gekocht.
Echter, als ik de neusriem van de sidepull op dezelfde hoogte doe als wat ik met de hackamore deed en ook met mijn touwhalster, dan kom ik met mijn kinketting niet meer uit.
Ligt dit nu aan mij of kan de neusriem van de sidepull lager hangen dan de neusriem van een hackamore of touwhalster?
Ik zie bijvoorbeeld ook bij de bosal dat hij toch nog vrij laag op de neus zit, maar ik wil graag jullie meningen. Wellicht kunnen jullie ook een foto plaatsen van hoe de neusriem hoort te zitten?
Ik ben nu nog snel bang dat de neusriem te laag komt te zitten....

Alvast bedankt!!!

Kirrr

Re: Hoe hoort een sidepull?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:22

Hoe bedoel je, waar komt je kinketting niet meer uit?
De kinketting van een sidepull moet volgens mij niet opdezelfde hoogt hangen als die van een bit.
Een bosal en sidepull horen ook zeker niet te laag te hangen... dan bestaat de kans op het breken van het neusbeentje.
Zal eens kijken of er ergens een goede foto te vinden is.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 12:26

Ik bedoel dat mijn kinketting te kort is dan.....
Heb hem nu vrij hoog zitten en 2 kinkettingen (kinriemen dan, van leer) aan elkaar gemaakt, maar zo'n mega hoofd heeft mijn paardje toch ook weer niet dus vandaar....
Ik weet dat hij niet te laag hoort te hangen, vandaar dat ik het ook liever vraag. Maar te hoog lijkt mij ook niet goed.
Ze is nu nog niet ingereden overigens, heb hem hooguit 2 keer gepast....
Vandaar dat ik het ook vraag, niet dat hij nu te hoog zit en dat ik straks met inrijden niks te vertellen heb.... :+

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 19:57

Stipje.....
Iemand een idee???

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:33