Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)moelly schreef:okee, ja dat is dus nu ook weer een probleem geworden, als hij ontspant ben ik nog aan het vragen vind het zelf dus moeilijk om te ontspannen;)

Tessebes schreef:_Bitje_ schreef:laat hem als hij het bit vastpakt evt. stilstaan en doe je handen
achter het zadel tegen het zweetblad zodat jij je druk kan houden zonder lamme handen te krijgen.
Ik snap niet wat je hier bedoelt?

Tessebes schreef:Maar dan zet je je hand toch vast en kun je niet meer meebewegen met de beweging van de paard? Ik ben meer van vragen loslaten, wel contact houden en zeker niet zagen.

)

JoviBan schreef:Mijn advies: Loslaten. Op eigen benen laten lopen. Geen steun en ook geen tegendruk bieden.
Pas wanneer je paard loslaat, langzaamaan de teugels weer oppakken (niet meteen met druk).
Je kunt een paard niet laten ontspannen door druk uit te oefenen en pijn in de mond te veroorzaken.
moelly schreef:JoviBan schreef:Mijn advies: Loslaten. Op eigen benen laten lopen. Geen steun en ook geen tegendruk bieden.
Pas wanneer je paard loslaat, langzaamaan de teugels weer oppakken (niet meteen met druk).
Je kunt een paard niet laten ontspannen door druk uit te oefenen en pijn in de mond te veroorzaken.
dus ik moet gewoon de teugels laten vieren? want als ik mijn teugels "op maat" heb, dan voel ik echt een hele hoop druk..
moelly schreef:JoviBan schreef:Mijn advies: Loslaten. Op eigen benen laten lopen. Geen steun en ook geen tegendruk bieden.
dus ik moet gewoon de teugels laten vieren? want als ik mijn teugels "op maat" heb, dan voel ik echt een hele hoop druk..