kaptoom/bitloos hoofdstel, welke???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daggiepower

kaptoom/bitloos hoofdstel, welke???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 22:43

Ik verzorg al een tijdje een vier jarige haflinger, ze is pas vier dus nog erg jong maar was al jong (begin drie) ingereden. Ik rijd met haar in het bos en in de bak en wil graag voor in de bak (en misschien uiteindelijk ook voor in het bos, nu nog erg schrikachtig) een kaptoom of bitloos hoofdstel kopen. Ik heb bij de andere topics gezien dat de meningen hierover erg verdeeld zijn, maar wat zijn nou goede (en betaalbare) spullen?
Ze is verder vrij gevoelig maar heeft wel aansporing nodig om op te blijven letten, nog een echt jong en springerig paard!
Er is zoveel keus dat ik eigelijk een beetje de weg kwijt ben :o
Help! ;)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:19

Denk dat de meningen over 'het beste' bitloze hoofdstel verschillen omdat het ene paard (en ruiter) weer anders is dan het andere. Waar de een harstikke lekker mee rijdt, is voor de ander weer helemaal niets.

Mijn jonge fjord loopt heel goed op een marylot bloem. Een aantal stalgenootjes hebben mijn hoofdstel inmiddels ook al eens geleend om uit te proberen en zijn er ook allemaal enthousiast over. Alleen maar goede verhalen over de bloem dus!
Heel goedkoop zijn ze niet en de levertijd kan soms wat langer zijn, maar je hoeft wel alleen maar een neusriem met bloem te kopen die je vervolgens aan je gewone hoofdstel kunt bevestigen.

Touwhalsters zijn sowieso niet duur en in allemaal leuke kleurtjes te krijgen. Daarbij moet je wel rekening houden dat ze vrij pittig in kunnen werken, niet geschikt zijn voor constante aanleuning en ook niet zijn gemaakt om aan te trekken. Maar goed, dat is een bit natuurlijk ook niet ;)

bloem79

Re: kaptoom/bitloos hoofdstel, welke???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:41

kijk eens micklem

daggiepower

Re: kaptoom/bitloos hoofdstel, welke???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:48

ik heb nu inderdaad een micklem besteld! er waren zoveel goede reacties over en fijn dat je hem op drie manieren kan gebruiken!
dankjewel!:)