Welke soort peesbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monica08

Welke soort peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 10:41

Hallo,

Ik rij/longeer etc. mijn paard altijd met peesbeschermers ter bescherming voor haarzelf aangezien ze anders zichzelf aantikt. Nu heeft ze sinds een aantal weken een plekje aan de buitenkant van haar kogel, waarschijnlijk een schuur plekje. Hierdoor heeft ze een dikke pees gehad, maar volgens de DA was er niks aan de hand en kwam het door dat plekje.
Maar omdat ze dus bijna elke dag wel peesjes omkrijgt, gaat dat plekje niet dicht en gaat zelfs af en toe weer open met als gevolg weer dik been. In de peesbeschermers zelf is wel duidelijk te zien waar het schuurt.
Nou wil ik graag een andere oplossing voor peesbeschermers. Zelf dacht ik aan lederen of aan peesjes met bont voering, maar dat wordt dan weer warm.
Wat voor soort peesbeschermers zou ik het beste hiervoor kunnen gebruiken? (heb nu neopreen)
Zonder peesjes is absoluut geen optie en bandages vind ik te veel werk ;)

Groetjes Monica

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 11:45

Ik zou gaan voor de peesbeschermers van dalmar. Ik heb zelf de speed, zijn super licht, van zacht materiaal van binnen (geen neopreen) hebben speciale ventilatiegaten voor koelen van de pezen.
Mijn paard heeft ook tijdens warm weer geen zweetplekken. Ik kan ook niet zonder omdat ze zich anders aantikt met haar ijzers. nadeel is de prijs. Zitten zo rond de 90 euro. Ik zou geen andere meer willen. Ik heb nog de veredus piaffe evo liggen maar die bevallen mij helemaal niet.

Wegbenik

Re: Welke soort peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:36

Je kunt gaan voor de zachte peesbeschermers van Kieffer of die van Eskadron. Het zijn van die 3 in 1 beschermers (look a like bandage) het is zacht, beschermt super goed en zijn erg mooi. Ze kosten wel even wat, maar dan heb je ook wat!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:37

kun je het been niet een paar dagen rust geven?

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 19:40

Misschien kun je tijdelijk iets in je peesjes doen tegen het schuren? Kost veel minder geld.
Iemand bij mij op stal haar paard krijgt kale plekken van een luchtzuigband, zij doet gaasjes en bont om de band heen en dan gaat het dicht.
Misschien kan je dan een gaasje doen want bont is een beetje lastig. Of gewoon tijdelijk alleen achter of voor (licht eraan waar het zit) met bandages want ik denk dat het daarmee het snelst weggaat

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:42

hey monica

misschien zijn bandages wel een alternatief, tis wel wat meer werk, maar zolang het plek nog niet dicht is zou het de moeite wel waard zijn denk ik, daarna kun je wel weer gewoon je oude beschermers om doen als het plek dicht is ;)
Laatst bijgewerkt door Jovibo op 29-05-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 17:13

Bedankt voor de reacties! Heb even overlegd met instructrice etc en ga het eerst even een weekje proberen met andere peesbeschermers (ander merk, andere voering) en werkt dat niet dan net zoals Renee zegt; bandages maar net zolang totdat het plekje weg is.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:17

oke nou hoop dat het werkt ;)

zie je in sneek wel :)