ik ben op zoek naar een wat scherper bit dan wat ik nu heb
het liefst eentje van 16 of 18mm.
maat 12,5 of 13..
liefst wel dubbelgebroken.. hebben jullie enig idee wat het best is ?
Zat zelf te denken aan K&K Aurigan of Mylers ofzo.
bedankt alvast
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Daphaan schreef:Ik heb een harry's horse dangerbit, was mij te krachtig voor een dubbelgebroken... Die werkt in als een stang als je een ophouding maakt.
Zwartsnoepje schreef:Daphaan schreef:Ik heb een harry's horse dangerbit, was mij te krachtig voor een dubbelgebroken... Die werkt in als een stang als je een ophouding maakt.
Dat kan helemaal niet, tenzij dat bit vanuit het niets een hefboom kan maken. Het bit is gewoon een trens, waar je als je veel druk op
zet op slot schiet, dan krijg je dus een ongebroken trens wat een van de vriendelijkste bitten is. Als het als een stang zou inwerken
zou het echt een hefboomwerking moeten hebben, en ik zie niet hoe dat zou kunnen.
Zwartsnoepje schreef:Daphaan schreef:Ik heb een harry's horse dangerbit, was mij te krachtig voor een dubbelgebroken... Die werkt in als een stang als je een ophouding maakt.
Dat kan helemaal niet, tenzij dat bit vanuit het niets een hefboom kan maken. Het bit is gewoon een trens, waar je als je veel druk op
zet op slot schiet, dan krijg je dus een ongebroken trens wat een van de vriendelijkste bitten is. Als het als een stang zou inwerken
zou het echt een hefboomwerking moeten hebben, en ik zie niet hoe dat zou kunnen.

Senzafine schreef:Waarom juist een scherper bit? Waarvoor wil je het gaan gebruiken (dressuur, springen, buitenrijden?)?

nanoeh schreef:aerdenhout1 schreef:En waarom wil je een scherper bit? Wat zijn je problemen dan???
Leuk dat je advies krijgt over div. bitten, maar misschien is het wel helemaal niet nodig?
het is wel nodig anders had ik dit topic niet geopent
nanoeh schreef:Heey bokkers
maat 12,5 of 13..
bedankt alvast
. vind je hetzelf niet erg dat je moet gaan naar sterkere bitten, dat je je paard nog meer moet martelen, terwijl je miss de geduld kunt nemen om goed te leren rijden, naar je paard te luisteren en het met geduld uit te leggen... charlotvanre schreef:nanoeh schreef:Heey bokkers
maat 12,5 of 13..
bedankt alvast
Ik zou voor bitloos gaan, dan leer je rijden en niet de hulpmiddelen te gebruiken. vind je hetzelf niet erg dat je moet gaan naar sterkere bitten, dat je je paard nog meer moet martelen, terwijl je miss de geduld kunt nemen om goed te leren rijden, naar je paard te luisteren en het met geduld uit te leggen...