Mijn vraag is , wat is beter. een watertrens dubbelgebroken met een plat middenstuk, of een dubbelgebroken watertrens met een bol middenstuk? hopelijk hebben jullie antwoord op mijn vraag!
je hebt verschillende soorten tussenstukjes, ovaal, bol en plat. hoe "scherp" een plat stukje inwerkt hangt ook nog eens af van de positionering, bij sommige bitten staat het tussenstuk onder een hoek waardoor de platte kant op de tong ligt ipv de smalle kant. bij nog andere bitten kan het tussenstukje draaien, dus het paard bepaalt hoe het tussenstukje op z'n tong ligt. 't ene paard is het andere niet, eentje met een dikke tong en weinig plaats vindt een plat waarschijnlijk "aangenamer" dan een dikker bol tussenstuk. mijn paard reageert het best op een plat draaiend tussenstuk, menig ander paard zou "gek" worden van de beweegelijkheid van dit bit.
loismalibu
Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-10 21:46
Joyce900 schreef:
Dat klopt. en je hebt de kans dat het paard daardoor zich alleen maar sterker gaat maken, om het bit te ontlopen. Heb je les?
Jaa ik heb 3x les in de week ! Ben vanmiddag naar ej geweest en heb een dubbelgebroken bit gekocht met een koper mondstuk ( manege heeft deze zelf ook) en een bol tussenstukje zegmaar. bedankt voor de tips !