Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Equidea schreef:Gewoon het bitje van de manege gebruiken hoor, dat gewissel is nergens voor nodig. Je kan haar op andere manieren leren hoe ze terug moet komen als je dat wilt, daar heb je geen (scherper) bit voor nodig.
xXEviIXx schreef:dat gaat dus niet...
nu hebben alle manegepaarden hetzelfe bit (andere maat natuurlijk) dus daar kan ik ook geen wijsheid uit halen..
xXEviIXx schreef:Equidea schreef:Gewoon het bitje van de manege gebruiken hoor, dat gewissel is nergens voor nodig. Je kan haar op andere manieren leren hoe ze terug moet komen als je dat wilt, daar heb je geen (scherper) bit voor nodig.
als ik toch een bit ga kopen heb ik er liever een die mij wat help en misschien fijner voor haar is
Miss_Malfoy schreef:Je kunt ook voor bitloos gaan kijken?
Juist gevoelige rennerige paarden kunnen daar (is mijn ervaring) baat bij hebben. Het is heel logisch en natuurlijk, werkt minder scherp in (afhankelijk van de optoming) en je kunt er gewoon netjes mee rijden. Probeer het op zijn minst eens met een gewone sidepull, wie weet gaat het goed, en anders gewoon weer met bit gaan rijden.
Miss_Malfoy schreef:Laat ze dit eens zien dan:
[RIJ-ITP] Ordeal weer lekker bitloos aan het dressuren!
Het bewijs dat bitloos ook gewoon een serieuze en veilige optoming is!
Miss_Malfoy schreef:Laat ze dit eens zien dan:
[RIJ-ITP] Ordeal weer lekker bitloos aan het dressuren!
Het bewijs dat bitloos ook gewoon een serieuze en veilige optoming is!
Plezier straalde er vanaf!