Bovenkant zadel opvullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Bovenkant zadel opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 10:11

Mijn (IJslander)zadel is al wat ouder en de plekken op de zitting waar je zitbeenknobbels zitten zijn nogal uitgesleten. Dat zit niet echt lekker en ik heb net met een zadelmaker gebeld (Kootstra in Groningen) die het zadel eerst wil zien voor hij kan zeggen of er nog iets aan gedaan kan worden. Heeft iemand ervaring met het laten opvullen/repareren van de vulling van de zitting?

Liselot

Re: Bovenkant zadel opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:54

geen ervaringen mee, maar een waarschijnlijk veel goedkopere oplossing is een gelpad kopen voor op het zadel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:57

is het ribzit of glad?
op zich zou het wel moeten kunnen, naden loshalen, foam vervangen en zitting weer vaststikken
bij een ribzit zadel zie ik wel wat problemen, maar bij een gladde zit van een goed merk zou het volgens mij op zich wel moeten kunnen
prijs heb ik dan weer echt geen flauw idee van

andere optie is idd gelpad, of mijn voorkeur als je iets op de zitting wil gebruiken = schaapie
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 26-05-10 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:58

zelfde als lissy ging mijn gedachte ook uit naar een bontje of gelpad voor op het zadel

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 12:24

Ik wil in de loop van het jaar een ander zadel aanschaffen en deze verkopen, maar zoals de zitting nu is raak ik em denk ik niet kwijt. Je zit in het midden nu echt op een dikker stuk, niet echt comfortabel. Een bontje ligt er al op.

Sonja, het is een Sleipnir met een gladde zit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:26

De zitting is het eerste dat aan de boom bevestigd wordt bij het maken van een zadel. Dit betekent dat de zitting vervangen een duur geintje is, het hele zadel moet uit elkaar: kussens los, zweetbladen los.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:34

Iemand op een stal waar ik heb gereden heeft dit jaren geleden laten doen met een a-merk dressuurzadel, kosten daarvan waren ik meen 250 euro. Ik heb het dan over een jaar of 5-6 geleden.
Ze was er wel heel tevreden over en het zag er voor zover ik kon zien goed uit. Ze had het laten doen omdat ze erg gehecht was aan het zadel; kwaliteit was erg goed en het was moeilijk om voor haar paard een passend zadel te vinden.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 12:40

Zoveel is het zadel niet meer waard, dan kan ik het beter niet doen.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:36

Overigens was dat wel met gel opgevuld, wellicht zijn er goedkopere, alternatieve methodes. Maar denk dat het zeker 100 euro gaat kosten.
Als het niet zo veel geld was geweest liet ik 'm 20 jaar oude Kieffer ook wel aanpakken. :9