Hallo, Op dit moment rijdt ik mijn pony op kaptoom, maar ik wil haar langzaam laten wennen aan het bit. Daarom zou ik het liefst een combinatie willen maken van een kaptoom, waar ik ook een bit aan kan bevestigen. Wat raden jullie aan? Merken of websites waar zoiets verkrijgbaar is, ik hoor het graag!
ik heb aan de zijkant van mijn kaptoom 2 ringetjes en daar met klipjes mijn bit aan vast en dan aan het bit teugels en aan de kaptoom dan rij je hem gewoon op je kaptoom en kan je als je wil je bit teugel er bij pakken succes
bedankt voor de tips! Ik ben wel benieuwd naar het hoofdstel van Lia en Bloem, bevalt dat goed?
_Patriesz
Geplaatst: 28-05-10 14:35
Ik gebruik de multi bridle tot nu toe alleen nog zonder een bit aan de hand, volgende les ga ik hem met bit erbij testen Ik vind hem erg fijn, alleen soms schuift hij iets heen en weer. En let op of je frontriem niet knelt dat deed die van mij, heb hem er nu afgehaald en hij zit 10x beter
Koper
Geplaatst: 29-05-10 15:16
Mijn instructrice beleert zo jonge paarden: kaptoom, en dan hoofstelletje (zonder neusriem) met bit eroverheen. En dan de clipjes van de teugels aan zowel de zijringen van de kaptoom als aan de bitringen vastmaken. Je kunt ook dubbele teugels gebruiken maar dan moet je daar wel handig mee zijn.
Maris
Geplaatst: 29-05-10 15:37
Lusitana hier op Bokt verkoopt een kaptoom met bithangers en Nicole Lampe kan er ook zo 1 voor je maken.