Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.. Ik rijd met de barefoot stella, een heerlijk zadeltje. Hieronder heb ik een haf pad, ook prima (met anti slip onderkant, sympanova) deze ligt als een huis, en schuift niet.
Maar nou komt het.. als ik op stijg schuift het zadel over de pad. (thuis stap ik met een opstapje op, en gaat het prima) Als ik op buitenrit ga moet ik van mijn paard af om op het eiland hier te komen. En dan kom ik er amper nog op. Iets van een combi tussen heel rond paard, en boomloos zadel.
Iemand tips.. ik zat zelf te denken aan zo'n antislipmatje tussen zadel en pad..
Ik heb dit ook met mijn boomloosje (barefoot cheyenne op een haflinger). Ik stap altijd op met een krukje en als ik geluk heb hang er ook nog iemand op de ander kant. Je zou buiten toch moeten zoeken naar een stam of een paaltje denk ik.
Nou, ik stijg ook niet helemaal goed op, daarom een krukje. Door een rugprobleem kan me niet goed omhoogdrukken met mijn been. Zie het voor je.. poown is 1.48, ik 1.70, en er dan nog niet op kunnen zonder krukje.