Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aria_zz schreef:Ik heb juist ontdekt dat mijn zadel te lang is voor mijn fjord, dus moet ik opzoek naar een nieuw. De zadelmaker raadde mij een Massimo of een Wintec aan. Maar ik heb gehoord van ruiters dat de wintec niet zo comfortabel zit?
Nu heb ik wel een Wintec Pro Endurance zien staan, kan iemand uitleg geven uit ervaring hoe en Wintec en eventueel een Pro Endurance zit op langere afstanden?
Mijn fjord is redelijk breed, heeft dit invloed op de zitconditie tijdens het rijden? En is de drukverdeling goed?
Alvast bedankt.
Aria_zz schreef:Bedankt voor je reactie
Ja idd die Massimos zijn super, mijn vader heeft er net een gekocht, ook op mijn paard gelegd, zit super, zou er zo een willen maar echt gewoon heel duur! Als het niet anders kan koop ik er een, maar toch even de andere opties bekijken.
En Blijft het goed zitten op lange afstand?
Wat ik ook nog wou vragen, ik heb een zadel nodig dan naar de vork toe een omhoog gaat, is dat bij jouw zadel zo?
Aria_zz schreef:Dat is inderdaat een voordeel. Voor het moment heb ik ook een synthetisch zadel, en dat blijft toch erg handig! Ik ben dus opzoek naar een zadel voor liefst toch de helft van mijn paards leven, want ik heb nu in een jaar al 2 of 3 zadels gehad, en wil nu wat meer uitgeven aan een zadel dat het blijft goed doen.
Anoniem schreef:wintec is knoer hard en kun je het beste gelijk opnieuw op laten vullen.
Anoniem schreef:En daarbij ligt een massimo vaak ook vele male beter op brede paarden dan een wintec (wintec schuift nogal snel)
De wintec ligt echt goed bij hem
Adil18 schreef:Anoniem schreef:wintec is knoer hard en kun je het beste gelijk opnieuw op laten vullen.
Had je met of zonder CAIR?Anoniem schreef:En daarbij ligt een massimo vaak ook vele male beter op brede paarden dan een wintec (wintec schuift nogal snel)
Dat probleem heb ik helemaal niet...en heb van alles en nog wat op Rano's rug gepakt...De wintec ligt echt goed bij hem
Anoniem schreef:Zonder cair. Dus wol vulling. Maar die is zoo verschrikkelijk hard.
En tsja als er niets anders op jou paard zijn rug past. Dan is het niet anders. Maar doorgaans schuift wintec op ronde paarden
Adil18 schreef:Anoniem schreef:Zonder cair. Dus wol vulling. Maar die is zoo verschrikkelijk hard.
En tsja als er niets anders op jou paard zijn rug past. Dan is het niet anders. Maar doorgaans schuift wintec op ronde paarden
Oke, ik heb met CAIR, daar ben ik echt tevreden over...Rano's voordeel is dat hij wel schoft heeft....Hij is gewoon gigantisch breed...En een 18 inch met kamer 36 (minimaal, afhankelijk van merk zadel) die dan niet meteen op zijn schoft ligt...Dat was verdraaid moeilijk te vinden....
maar een zadel hoort niet te schuiven, daar geef ik je gelijk in
Aria_zz schreef:Heb nu al even met de Massimo kunnen rijden, ook langere ritjes, voor mijn paardje zit het super, maar voor mij niet zo, ik heb best spierpijn als ik er af kom. Heb er zo mijn twijfels bij. Zal dan toch gaan uitkijken voor een testzadel van wintec.
En er is niks gek met dit zadel gebeurd...