Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) en word de broek ook als strengophouder gebruikt.
. DeHP schreef:op de foto zie je ook geen schoftje. Daar wordt alleen het borsttuig gebruikt.
Vat dit niet verkeerd op, maar heb je wel genoeg ervaring met mennen om al zelf bezig te gaan? Ik weet niet of je aan het slepen bent omdat je de bak glad wilt hebben of omdat je hem aan het beleren bent, maar in beide gevallen is het wel belangrijk dat je even iemand met veel verstand van mennen mee laat kijken zodat je je paard niet onnodig belast met slecht zitten tuig.
Dennis schreef:Bij groenere pony's doe ik er wel een schoftje op, dan lopen je leidsels wat mooier (heb geen leidselogen op mijn borsttuig zitten, moet ik er nog op laten maken, maar heb deze borst nooit gekocht met deze bedoeling) en word de broek ook als strengophouder gebruikt.
Bij een ervaren rot in het vak zoals Roos de ik het dus zo omdat het wel lekker makkelijk is.
Schoftje zit op de schoft (dus met singel, anders glijd hij er af), deze riem die je over de hals zie is de halsriem. Benaming is dus best logisch.