Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.
mimeslosydy schreef:mijn pony heeft altijd peesbeschermers om met rijden, en met springen achter strijklappen.
gewoon voor de zekerheid, ik wil niet het risico lopen dat als ze weer eens een rare sprong maakt dat ze zichzelf aantikt en kreupel is.
Henrieke schreef:mimeslosydy schreef:mijn pony heeft altijd peesbeschermers om met rijden, en met springen achter strijklappen.
gewoon voor de zekerheid, ik wil niet het risico lopen dat als ze weer eens een rare sprong maakt dat ze zichzelf aantikt en kreupel is.
Maar dan ben ik wel benieuwd, rij jij ook met cap en een bodyprotector?
Lara_Silver schreef:Waarom zou je bescherming omdoen als het niet nodig is? Peesbeschermers tijdens het springen begrijp ik, net als springschoenen. Maar als je paard tijdens het normale werk geen contact maakt waarom dan onnodig hitte creeeren? Strijklappen overigens hebben enkel nut tegen het strijken, verder tegen helemaal niets, zie het vaak dat mensen ze er gewoon om hebben zitten voor de lol. Ik bescherm mijn pony alleen als we gaan springen, dan wil hij best nog wel aantikken van voor of strijken van achter. Maar tijdens het normale rijden weet hij prima waar zijn benen zitten en heeft dan geen bescherming nodig. De paardenwereld moet eens wat meer van dat esthetische laddertje af komen en terug gaan naar het praktische.
Liever een blessure voorkomen dan genezen
mimeslosydy schreef:Lara_Silver schreef:Waarom zou je bescherming omdoen als het niet nodig is? Peesbeschermers tijdens het springen begrijp ik, net als springschoenen. Maar als je paard tijdens het normale werk geen contact maakt waarom dan onnodig hitte creeeren? Strijklappen overigens hebben enkel nut tegen het strijken, verder tegen helemaal niets, zie het vaak dat mensen ze er gewoon om hebben zitten voor de lol. Ik bescherm mijn pony alleen als we gaan springen, dan wil hij best nog wel aantikken van voor of strijken van achter. Maar tijdens het normale rijden weet hij prima waar zijn benen zitten en heeft dan geen bescherming nodig. De paardenwereld moet eens wat meer van dat esthetische laddertje af komen en terug gaan naar het praktische.
volgens mij mag iedereen nog steeds zelf weten of hij/zij beenbescherming gebruikt.
er zijn heel wat goede redenen te bedenken, en nee niet ieder paard heeft ze nodig.
maar dan is het nog niet slecht om ze te gebruiken