Verschil trainingsbandage en gewone bandage ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Verschil trainingsbandage en gewone bandage ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 13:13

Was ik net aan het cruisen op internet en kwam ik trainingsbandages tegen.

Nu, ik gebruik eigenlijk bijna nooit beenbescherming, maar mijn paard heeft tegenwoordig erg vaak wondjes van het strijken en aantikken. Met longeren gebruik ik zowiezo peesjes en springschoenen omdat het aantikken dan echt erger wordt tov met het rijden.

Toen ik de info zag bij die trainingsbandages, spraken ze me wel aan; speciaal voor (redelijk) jonge paarden die zich makkelijker bezeren en om de benen te beschermen bij het aanleren van nieuwe oefeningen.

Als leek vroeg ik me in eerste instantie toch wel af wat nu juist het verschil is tussen een 'gewone' bandage (dus geen stalbandage want die ken ik wel) en die trainingsbandages en ook: zouden ze interessant zijn voor mijn paard of beter zo laten ?
(Edit: ik ben niet van plan om ALTIJD met bescherming te rijden, maar momenteel bezeerd hij zich te vaak imo en moeten we eerst VEILIG de oorzaak kunnen aanpakken en trainen)

Info meer dan welkom! :evaw:

Quir

Re: Verschil trainingsbandage en gewone bandage ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:19

Waarom niet gewoon peesbeschermers? :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 13:21

Omdat de bandages toch wel een grotere oppervlakte van het been lijken te beschermen. Maar vooral uit nieuwsgierigheid :o ..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:35

Een bandage is zacht, een peeskap is hard. Als ze echt met de benen tegen elkaar aan tikt is een peesbeschermer een betere optie. Verder beschermt een peesbeschermer het gehele been waar tegen aan kan tikken én waar een bandage ook zit.

Als het paard met de achterbenen in de koot of hoefballen trapt, zou ik voor springschoenen gaan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:38

bandages helpen echt niet met het aantikken :n
bandages zijn enkel voor de sier, neem gewoon peesbeschermers. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:49

Een bandage helpt niet. Zo'n dun stuk je stof gaat zo zwaar paard echt niet tegen houden. Veder worden ze veelste heet en kunnen daardoor juist blessures veroorzaken!

Dus het beste gebruik je een peesbeschermer. Het liefst een leren met een leren voering. Omdat dat beter warmte door laat.