Ervaringen gezocht met JC en Tecna zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Ervaringen gezocht met JC en Tecna zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 08:29

Wederom een zadeltopic van mij, ik zie door de bomen het bos niet meer. :o

Ik ben namelijk op zoek naar ervaringen met JC en Tecna zadels. De zadelmaker die mij namelijk aanspreekt heeft helaas geen Rossner zadels en wellicht dat bovenstaande zadels mij ook kunnen bevallen.

- Hoe is de kwaliteit?
- Hoe is de zitting?
- Hoe vallen de maten uit?
- Kunnen de beugels onderlangs?
- Wat vinden jullie van de merken?
- Bovenal de belangrijkste vraag voor mij, wie heeft een of beide zadels op een ronde Fries met amper schoft liggen?

angelalala

Re: Ervaringen gezocht met JC en Tecna zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:12

Mijn dressuurzadel is van jc,
Ik vind het een hele fijne zadel,
Zit super zacht,!
Hoe de maten zo uit vallen weet ik niet,
bij mij kunnen de beugels er niet onder langs,
Ik heb hem op een klein kwpn paard liggen, die een hoge schoft heeft en ook een super dunne bouw heeft.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:43

Ik rij ook met een JC, ben overgestapt van Kieffer naar JC omdat de kieffer niet meer paste en ik vond zelf de overstap naar
een JC helemaal niet erg, wil zelfs niet meer terug naar Kieffer! Heerlijk leer, niet té zacht. Lekker diepe zicht, je zit gewoon heerlijk.
Het zadel is al wat jaartjes oud maar ziet er nog heel mooi uit, met de nodige verzorging en ondderhoud natuurlijk ;)
Volgens mij kunnen de beugels niet onderlangs..
Ik heb hem op een tuiger liggen met weinig schoft

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:48

ik heb een aantal maanden een splinternieuwe JC Black Jack gekocht aangemeten en al, hij is al 2 keer opgevuld en zou nu weer moeten, pak ik vanavond me zadel uit me kast ( ben echt super zuinig ermee) zie ik tot mijn verbazing gewoon mijn vulling onder mijn kussens vandaan komen tussen mijn boom in.
ik werd helemaal gek!!!
morgen bellen dan wil ik dus gewoon een nieuw zadel hebben, ben dus echt niet tevreden.
ik zou zeggen doe mij maar een passier, ainsly ,hulsenbos of kn of zo dressuur die oudere merken doen het toch het beste vind ik.

hij ligt trouwens op een paard van 1.70m met een zeer hoge schoft.