Boommaat brede haflinger???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Boommaat brede haflinger???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:03

Aangezien ik er nu helemaal niks meer van snap en met de zoekfunctie niks nuttigs kon vinden, heb ik besloten hier maar eens om hulp te vragen.

Ik zoek een dressuur zadel voor mijn haflinger merrie. Een nogal stevige tante met weinig tot geen schoft.
Nu kom ik op internet allerlei verschillende maten tegen zoals fit (2, 3 of 4), maat in cm of een getal wat om nabij de 30 ligt.

Welke maat/maten moet ik nou hebben?

Hier nog even een paar foto's van mijn tonnetje :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie reacties!

linda_arnold

Re: Boommaat brede haflinger???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:08

Boommaat 4 = 34 cm........

Heb ik ook voor mijn vrij luxe toch brede haflinger.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:10

hmm oke. Zou dus niet passen op mijn tonnetje?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:10

Ik zou de boommaat op laten meten door een zadelmaker/passer..
Er zit er vast wel een bij je in de buurt.
Mooie haf heb je daar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:12

Tnx :)
Misschien toch maar eens laten doen ja. Ben ik dan niet verplicht ook iets bij de beste man te kopen? Is vaak vrij prijzig heb ik begrepen?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:14

Snoompje schreef:
Tnx :)
Misschien toch maar eens laten doen ja. Ben ik dan niet verplicht ook iets bij de beste man te kopen? Is vaak vrij prijzig heb ik begrepen?

Ik ben ook een hele tijd aan het tobben en zoeken geweest om een geschikt zadel te vinden. Haflingers hebben nu niet de makelijkste rug. Misschien moet je voor jezelf na gaan wat je er aan uit wilt geven en daarna een zadelmaker opbellen. Wellicht heeft hij ook wat 2e hand merkzadels liggen

Goedkoop is vaak duurkoop, niet om je op kosten te jagen maar een goed zadel is ook beter voor zijn rug en hiermee voor jou portomonaie.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:15

Je weet het e cht niet zonder gewoon daadwerkelijk te passen. Al heb je nog zulke duidelijke foto's. Wat ik denk is dat je paardje meer richting boommaat 36 a 38 gaat. Maar dat zijn maten van Massimo zadels, want de rug en schouders en schoft lijken erg op die van mijn paardje kwa breedte.
Sommige merken hanteren weer andere breedtematen.
Maar ook wanneer je de breedte goed hebt, moet de bolling van het zadel nog overeenkomen met de holling van de rug van je paardje. En kort genoeg zijn. EN je moet er zelf lekker in zitten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 18:24

Linda_a: Heb je ook gelijk in. En je jaagt me niet op kosten, je mag gewoon je mening geven :)

Kukkie: oke dat is wel heel breed; dat vind je niet zomaar op marktplaats. Ga morgen maar eens langs hyposport.