Nieuw Stubben zadel Roxanne hoe onderhouden/ ervaringen met

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Nieuw Stubben zadel Roxanne hoe onderhouden/ ervaringen met

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-10 11:49

Ik heb 3 maanden terug een nieuw Stubben Roxanne zadel gekocht.
Ik poets het zadel 1 x in de 2 weken, met zadelzeep en lederolie.
Maar nu begin ik hier en daar op de plekken waar het been ligt wat kale plekken te zien.
Wie weet een manier om hier de kleur mooi tehouden?

Ik heb de ruitersport winkel al gevraagd en die raden stubben hamanol aan, iemand ervaringen hiermee?

En zijn er nog meer mensen die een sTubben roxanne hebben, wat zijn jullie ervaringen?

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:53

Let je wel op met zo vaak je zadel te poetsen? Oke nu is die nog nieuw, maar van al dat gepoets en ge-olie kunnen de naden op den duur rot worden (vind even geen ander woord)
Wat kan je allemaal doen? Ik weet niet of het bij dit zadel gaat, maar als je je stijgbeugels onder de flap kan bevestigen en met de riemen naar onder (zoals vaak bij dressuurzadels worden gedaan) dan krijg je minder snel slijtage.
Voor de rest bestaat er product om het zadel te verven, maar aangezien dit zadel nieuw is lijkt me dat niet nodig wel?

_mexx_lady_

Re: Nieuw Stubben zadel Roxanne hoe onderhouden/ ervaringen met

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:07

Heb het ook,, rij nu ongeveer 2 maandenm et het zadel denk ik ( wel bijna dagelijks ) en heb ook al serieuse slijtplekken waar de beugelriemen liggen,, nergens anders alleen daar...
Maar ik ga er niet over klagen omdat ik super tevreden ben met mijn zadeltje :)
Je ziet het toch niet als je erop zit..

witjepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:10

het is bij stubben zelfs zo dat wanneer je olie-t en geen hamanol gebruikt de garantie op het leer vervalt ( verkleuren enz)
ik gebruik dus altijd hamanol

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:15

Onze zadelmaker raad altijd aan om rapide lederdressing te gebruiken, omdat olie/zadelvet de verf aantast waarmee het leer gekleurd is en je dan dus kale plekken gaat krijgen.
het is overigens helemaal niet vreemd dat op de plekken waar de stijgbeugels zitten, je kale plekken krijgt.
Dit komt gewoon door de wrijving van het leer...

maar je zadel zo vaak met zadelzeep schoonmaken is echt funest voor je leer en verf!!
Zadelzeep kun je hetbeste 1 keer in de 3/4 maanden gebruiken en voor de rest alleen je zadel behandel met een lederdressing of de hamamol van Stubben zelf!

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:17

witjepaard schreef:
het is bij stubben zelfs zo dat wanneer je olie-t en geen hamanol gebruikt de garantie op het leer vervalt ( verkleuren enz)
ik gebruik dus altijd hamanol

Ik gebruik ook alleen maar Hamanol voor mijn zadels, ik heb een Stubben dressuur en springzadel.

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:24

we hebben twee stubben roxanne zadels,havanna kleur.
ze zijn alletwee wel wat kaal bij de stijgbeugelriemen.De oudste minder dan de nieuwste.Bij de ruitersportzaak zeiden ze dat komt van het kwaliteit van het leer en verfbad.Af en toe doe ik er stubben hamanol creme op.Lijkt het weer wat :o