Mijn (verzorg)paard wil ik ook gaan leren springen. Hij heeft eigenlijk nooit wat aan bescherming om, nooit een deken nooit bescherming enz. Er is tot nu toe ook geen reden voor geweest. Na wat kleine sprongetjes gemaakt te hebben en ontdekt te hebben dat hij toch wel een beetje lomp omgaat met de balken, heb ik toch liever hierbij wat bescherming. Even op wiki gekeken en daar stond het volgende
Peesbeschermers beschermen de achterkant van de voorbenen en de kogels tegen aantikken door de achterbenen of anderszins trauma van buitenaf. Aan de voorkant zijn deze beschermers open. Ze zijn gemaakt van leer of hard kunststof materiaal met een neopreen- of bontvoering. De sluiting bestaat uit klittenband of leren riempjes.
Pijpkousen zijn beenbeschermers die om het volledige been heenvallen. Ze beschermen zowel de pees als de voorkant van het been tegen letstel van buitenaf. Ook pijpkousen kunnen van neopreen of leer worden gemaakt en zijn eventueel gevoerd.
In mijn omgeving heeft eigenlijk niemand pijpenkousen, bijna iedereen heeft peesbeschermers. Terwijl (als ik het goed begrijp) je dus meer bescherming heb met pijpenkousen. Klopt dit en wat zijn jullie ervaringen?