Onlangs zag ik bij een rijschool in de Eifel en ook bij verschillende enduranceruiters een zadeldekje, die afwasbaar. Omdat ik zo vaak ruzie heb met de vele haren van zadeldekjes in mijn wasmachine, vroeg ik mij af of die zadeldekjes goed werken? Zelf rijd ik veel trektochten en endurance, dus het dekje moet goed liggen en zeker niet schuren. Mijn lipizaner en arabier hebeen een hele gevoelige huid en werkt het dan ook? Zelf heb ik een WOW veelzijdigheidszadel. Zijn de dekjes ook anatomisch gevormd, zodat het gedeelte bij de schoft wat hoger is en het dekje daar niet op de schoft gaat drukken? Welk merk is aan te raden en waar kan je de dekjes 'goedkoop' met juiste kwalitateit krijgen? Alvast bedakt
Maar ik rij met een Polypad. De haren kan je daar heel makkelijk vanaf borstelen en hij is binnen no time droog.
Ik heb ook een Haf gehad, maar dat was een drama om die mooi schoon te krijgen. De haren kreeg je er haast niet af. Hij droogde wel snel, maar zeker niet sneller dan de Polypad.
PRODUCTDETAILS Norton zadeldek air (EK204997) PVC zadeldek met honingraat structuur voor een zeer goed koel effect. Het materiaal voelt rubber achtig aan met gaatjes zodat zweet word opgezogen en naar de bovenzijde word getransporteerd waar het kan verdampen. Zeer geschikt voor zeer intentensief gebruik. Is met water en zeep af te spoelen. Voorzien van klittenband sluitingen.