Roeckl handschoenen (ervaringen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Roeckl handschoenen (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:11

Hoi! :)

Wie heeft er nog meer handschoenen van het merk Roeckl?
Ik heb sinds twee maand de Grip Bicolor voor het trainen, deze bevallen mij harstikke goed.
Ze zijn natuurlijk best prijzig, maar je krijgt er heel wat voor terug!
Ik heb nog nooit zulke fijne handschoenen gehad, ik heb nu ook de Light Grip gekocht voor op wedstrijd.
Met deze heb ik nog nooit gereden, maar ik neem aan dat deze ook heel goed gaan bevallen.

Welke modellen hebben jullie en wat vinden jullie ervan?

Quir

Re: Roeckl handschoenen (ervaringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:14

Ik heb ze ook gehad en heel lang meegedaan. Weet niet welke het waren, wel dat ze fijn waren! Nu heb ik handschoentjes uit Zweden, deze bevallen mij nog beter en zeker de prijs. (110 kronen +/- 11 euro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:17

Ik heb ze, Ben er alleen niet helemaal te vrede over. Ik heb ze nu een maand. En er zijn nu al kapot. Dus ben ik terug gegaan naar de winkel. Maar helaas kon ik ze niet ruilen want k had geen bonnentje meer.

Ik rijd trouwens met rubber teugels..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 21:20

Echt waar? Ik vind ze juist geweldig, ik rij met gewone springteugels met stops.
Je hebt natuurlijk altijd verschillende meningen, vandaar ook dit topic, maar voor mij niks anders meer dan Roeckl! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:23

ik vind het heerlijke handschoenen. Maar vind het jammer/slecht dat ze al met een maand kapot zijn. En ik heb niet eens een paard die erg trek in mijn hand

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:24

Heb 3 paar gehad... Alledrie in een maand tijd stuk :roll: Dus neen, wat mij betreft is het twee keer niks. Je betaald veel te veel voor wat je krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:26

Ayasha schreef:
Heb 3 paar gehad... Alledrie in een maand tijd stuk :roll: Dus neen, wat mij betreft is het twee keer niks. Je betaald veel te veel voor wat je krijgt.

Ik ben dus niet de enige..

Wat mij in de winkel werd vertelt. Was dat het ook geen geschikte handschoenen waren voor rubber teugels. Dat je dan leren moet nemen(60 euro). Maargoed ik vond 25 al veel voor handschoentjes. Dus voor mij ook geen 2e keer. Kan ik beter steeds van die HH(12 euro) nemen.

pindy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:30

Ik heb ze ook net. Van de week voor het eerst mee wezen rijden. Ik heb de light grip en was bang dat ze misschien te warm waren, maar eigenlijk tijdens het rijden niets gemerkt. Toen ik ze daarna uitdeed en later weer probeerde aan te doen, toen merkte ik wel dat dat niet meer zo makkelijk ging, waren mijn handen net te warm voor. Heb zitten twijfelen tussen de Kingsland en de Roeckl. De Kingsland voelde nog lekkerder aan, maar vond het kleurtje van de Roeckl mooier :-$

@Nini_roosje €25,-! Ik heb er €33,- voor betaald, waar heb jij ze vandaan en had je ook de light grip?

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:31

ik heb ze, en ik wil geen andere meer.. enorm fijne handschoenen..

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:32

pasvorm is super maar ook hier zijn ze binnen 2mnd al weer kaduuk, gelukkig heb ik laatst in een opheffingsuitverkoop een paar stuks voor 'weinig' meegenomen, maar als ik ze allemaal stuk heb vrees ik dat ik toch weer een huismerk van ej of divoza aanschaf....(al heb ik die ook net zo snel versleten maar die zijn een stuk goedkoper)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:32

Ik heb die ook gehad, die jij hebt. Die heb ik echt ja-ren gehad. Vond ze echt super!
Nu had ik winter handschoentjes met een beetje fleece er in ofzo. Die waren met een maand al kapot :/ de gaten zitten er nou in. Volgende keer ga ik weer voor die grip handschoenen!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:33

Ik rij al jááren met roeckl en doe er per paar ong. een half jaar mee en rijd 2 paarden per dag.. vind ze heerlijk en zou niet anders willen! :D

Was ze trouwens niet zo vaak, mss dat dat ook scheelt!

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:34

Ik heb ze nu een jaartje denk ik en ze bevallen prima! Alleen mijn linker is wel iets aan het slijten door het aansingelen wat ik met die hand doe..

ilse86

ik heb ook roeckl handschoenen. zijn al 3 jaar oud en nog steeds heel. prima handschoenen dus!
trekken al die paarden gewoon zo dat de handschoenen snel stuk gaan? ik vind het vreemd dat welke handschoen dan ook al binnen twee maanden kaduuk is.

Anoniem

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:36

Jeetje de ervaringen verschillen nogal. Ik heb jaren intensief met 1 paar light grip gereden, zomer en winter. Waren ook echt op. Heb daarna een keer andere handschoenen gekocht (wat minder duur), maar heb iniddels toch weer roeckl aangeschaft, bicolor, weer helemaal blij mee!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:37

Ayasha schreef:

Idem hier. Laatste paar (tja, toch steeds proberen omdat ze wel heel fijn zitten/dragen) was na 1 keer dragen al kapot!

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:37

ilse86 schreef:
ik heb ook roeckl handschoenen. zijn al 3 jaar oud en nog steeds heel. prima handschoenen dus!
trekken al die paarden gewoon zo dat de handschoenen snel stuk gaan? ik vind het vreemd dat welke handschoen dan ook al binnen twee maanden kaduuk is.

Ja vind ik ook vreemd eigenlijk... Misschien ligt het aan de teugels, of jullie hebben gewoon een veeeeeel te strenge hand! := _O- }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:38

Bramblerose schreef:
ilse86 schreef:

Ja vind ik ook vreemd eigenlijk... Misschien ligt het aan de teugels, of jullie hebben gewoon een veeeeeel te strenge hand! := _O- }>

Ik ben niet streng in mijn hand en mijn paard trekt niet. Dus ik vind het vreemd.. Want voor dat geld verwacht je natuurlijk wel wat kwaliteit..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:39

ik merk wel dat mijn handschoenen sneller slijten als ik met gladde dressuurteugels met grip aan de binnenkant rij. dat oppervlak is ruwer. maar als ik gewoon met gladde teugels of teugels met stopjes rij, is er niks aan het handje. dan gaan zelfs mijn imperial riding handschoentjes lang mee. ik rij 6x per week minimaal 1 paard. vrij intensief dus.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:40

Ik heb de Roeckl Meredith Michaels-Beerbaum uitvoering. Ik vind ze geweldig! Dit is m'n tweede paar in denk ik 5 jaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:41

heb hetzelfde model gehad van IR, zagen er precies hetzelfde uit, ook zelfde stof, waren ook binnen enkele dagen kapot. Kreeg van de ruiterzaak te horen, dat deze stof niet werkt op handschoenen met stops of met rubberen teugels. Alleen met leren teugels houden ze het uit. Wellicht is dat bij die roeckl's ook zo?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:43

Lien2 schreef:
Ik heb de Roeckl Meredith Michaels-Beerbaum uitvoering. Ik vind ze geweldig! Dit is m'n tweede paar in denk ik 5 jaar.

die heb ik idd ook ;) blijven lang goed!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:43

Ik gebruik al jaren handschoenen van Roeckl, verschillende modellen gehad.
Ze gingen super mee, terwijl mijn nagels bij andere merken zo door de handschoen heen gingen.

Ik reed met mecate (stekelige touwteugels zeg maar) en daarvan sleten ze niet eens.
Uitmesten, poetsen, rijden, deed er alles mee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:44

ilse86 schreef:
Lien2 schreef:

die heb ik idd ook ;) blijven lang goed!

Die heb ik dus ook en waren binnen een maand kapot :+ (3 a 4 keer per week rijden)