Rondgenaaid bakstuk inkorten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Rondgenaaid bakstuk inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:58

Ik heb 2ehands een rondgenaaid hoofdstel gekocht, maar helaas hangt 't bit meneer tegen de voortandjes. :+
Heb gemaild of ik los 'n bakstuk kon bestellen (gaat om een JPS hoofdstel van the horseshop) maar dat was niet mogelijk.
Heb nog naar paardenstijl gemaild of ik 'n HB bakstuk los kon krijgen, bij de ruitersportzaak konden ze hooguit 'n schumacher bakstuk voor me bestellen en dat ging me dan bijne net zoveel kosten als de JPS me in z'n geheel heeft gekost.
Mijn schoenmaker wilde wel een poging doen, maar was wel bang dat 't ging 'doorwerken' als hij 't ronde uit mekaar haalde.
Iemand ervaring met het laten inkorten van een rondgenaaid bakstuk?

Thirza

Re: Rondgenaaid bakstuk inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:05

Ik heb het zelf gedaan, het zit bij mij hb achter de oren en daar heb ik met een torn mesje de stiksels losgehaald tot waar ik wilde. Daarna heb ik dat deel plat geslagen met een hamer en gaatjes in gemaakt. Je ziet er niks van omdat het achter zijn oren zit.

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 12:07

hier hetzelfde ik heb de zelfde werkwijze als thirza gebruikt :) stukje afknippen uiteindelijk als de flap achter de oren te lang word...

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 12:11

Ja dat had ik ook in gedachten, maar ik wilde daar zelf niet aan beginnen. :+
Dan ga ik vanmiddag de schoenmaker vertellen dat-ie 'n poging mag wagen, thanks ladies!