Ponydekjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tal1977

Ponydekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 11:10

Hallo,

Zijn de dekjes voor een pony altijd standaard maten?? Of zit er erg veel verschil tussen?
Ik naai zelf heel veel kinderkleding en vind het dus leuk om achter de naaimachine te zitten. Nu komt hier over niet zo'n hele lange tijd een pony voor onze dochter achter in de wei en lijkt het me leuk om haar te verrassen met een mooi dekje voor haar (toekomstige) pony.
Zijn er meer mensen die ze zelf maken? Hebben jullie nog tips??

RH_

Re: Ponydekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 15:45

Ik heb zelf niet zoveel verstand van naaien, maar mijn moeder wel. Zij zegt dat je om een dik, stevig dekje te maken een erg sterke naaimachine moet hebben, waarschijnlijk zelfs een bedrijfsmachine.
Wat dunnere dekjes zijn volgens haar wel mogelijk, maar ik weet dan niet of het dan wel zn functie onder het zadel kan vervullen..

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:04

Ik heb voor mijn vorige pony een keer een dekje gemaakt.
Ofja gemaakt ik had een wit dekje wat niet meer wit te krijgen was omdat er olie opgevallen was maar hij was nog helemaal nieuw eigenlijk. Dus toen heb ik fleece-stof gekocht en die er om heen genaait met een gewoon naai machine en die deed dat goed. De functie onder het zadel vervullen doet hij zeker.

RH_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:18

Als er inderdaad alleen een nieuw stofje omheen gaat zal dat wel werken, maar wat ik van TS begreep is dat zij een helemaal nieuw dekje wil maken, al die stiksels die dwars over het dekje heen gaan tegen het schuiven van het vulmateriaal lijken mij niet echt te naaien met een hobby-naaimachine.
Maargoed, het valt altijd te proberen!

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 18:39

Dat is geen probleem hoor :D Ik naai ook winterjassen met dikke voering en heb die voering ook wel zelf doorgestikt met mijn gewone machine.

RH_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:29

Dat is mooi! Je kan het in ieder geval proberen, het ergste wat kan gebeuren is dat het niet lukt! Succes!