regendeken als zomerdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

regendeken als zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 05:39

hoi allemaal,

vast een beetje een blonde vraag,maar kan je een ongevoerde regendeken ook als zomerdeken gebruiken?
of zou dat erg gaan zweten door het waterdichte laagje zegmaar?

alvast bedankt

Stephanie_86

Re: regendeken als zomerdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 05:58

ik denk dat hij dan erg gaat zweten kijk zelf maar als je in een regenpak loopt en het is niet koud dan zweet je ook.

ik zou zelf gaan voor een zomerdeken (zijn niet zo heel duur)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-10 06:00

het gaat me ook zeker niet om de prijs.
een regendeken is meestal juist duurder als een zomerdeken.

maar ik had dus een regendeken gezien die ik erg leuk vond,vandaar dat ik het me afvroeg

hij zou volgens de fabrikant wel moeten ademen,maar dat is dus ook niet waar begrijp ik

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 06:03

of het helemaal niet waar is weet ik ook niet maar het lijkt mij niet erg fijn voor m

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:48

Bij regenachtig weer in de zomer is het natuurlijk ideaal als de deken waterdicht is. Helemaal hier in Nederland kan het in de zomermaanden flink plezen. Als je de deken bijvoorbeeld wilt gebruiken voor frisse dagen/ nachten , om je paard/ pony schoon te houden of als overgangsdeken is een katoenen deken vaak fijner. Mocht dan toch de zon even door komen of je paard/ pony krijgt het wat warmer kan hier de warmte beter uit. Katoenen dekens ademen beter dan een deken met een nylon waterdichte buitenstof.

Wij gebruiken in de zomer altijd beide, maar net wat voor een weer het is.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:48

Leonieke schreef:
Bij regenachtig weer in de zomer is het natuurlijk ideaal als de deken waterdicht is. Helemaal hier in Nederland kan het in de zomermaanden flink plezen. Als je de deken bijvoorbeeld wilt gebruiken voor frisse dagen/ nachten , om je paard/ pony schoon te houden of als overgangsdeken is een katoenen deken vaak fijner. Mocht dan toch de zon even door komen of je paard/ pony krijgt het wat warmer kan hier de warmte beter uit. Katoenen dekens ademen beter dan een deken met een nylon waterdichte buitenstof.

Inderdaad, ik zou ze niet in het zonnetje zetten met een regendeken op.

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:17

Yell schreef:
Leonieke schreef:

Inderdaad, ik zou ze niet in het zonnetje zetten met een regendeken op.

Als de zon schijnt en er is kans op regen (typisch Nederlands weer :+ ), dan kun je tegenwoordig ook een combi tussen een regendeken en een vliegendeken kopen. Het voordeel daarvan is dat de je paard niet nat wordt tijdens een hoosbui, dat het vliegengedeelte goed ademt en dat die nare vliegjes ook geen kans krijgen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:27

Wij hebben ook ongevoerde regendekens, maar die hoef ik er nu niet op te leggen, dan gaan ze zweten als een gek. Bij temperaturen zo rond de 12 a 13 graden gaat het wel goed.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:12

Dubbelsprong schreef:
Als de zon schijnt en er is kans op regen (typisch Nederlands weer :+ ), dan kun je tegenwoordig ook een combi tussen een regendeken en een vliegendeken kopen. Het voordeel daarvan is dat de je paard niet nat wordt tijdens een hoosbui, dat het vliegengedeelte goed ademt en dat die nare vliegjes ook geen kans krijgen.

oh welke dekens zijn dat?klinkt goed

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:15

Laat dat dier in de zomer toch lekker zonder deken lopen

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:16

Ik zou der in de zomer gewoon een katoenen deken ofzo op doen. Voor €30,- by de Divoza heb je een mooie deken.. :). Heb ik zelf ook.
Regendeken word heel warm, nietzo prettug.. :o

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:17

LisaB schreef:
Laat dat dier in de zomer toch lekker zonder deken lopen

sorry,maar waar bemoei je je mee?en is het nu zomer dan?
je weet toch niet de reden?maargoed,het was dus voor de nacht bedoeld

en voor jouw informatie: ze loopt nu gewoon bloot hoor

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:21

Ik kan geen reden verzinnen waarom een paard in de zomer een deken op zou moeten. En als jij al de vraag stelt of een regendeken gebruikt kan worden als zomerdeken (omdat je het kleurtje zo leuk vind), tja...

Oh gauw je tekst aangepast zie ik. :P Je hebt het toch over een zomerdeken. Waarom zou je je pony 'snachts een deken omdoen dan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:23

nogmaals,is het nu zomer dan?
en het gaat me vooral om de nacht

als je mijn reactie hierboven las,dan zou je weten dat ze nu gewoon bloot loopt

en mag je tegenwoordig al geen spullen meer kiezen als je de kleur leuk vind,tjongejonge

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:27

regendeken ademd niet erg goed, dus dan zou je voor een katoene deken moeten gaan,

maar het is nu al redelijk warm in de nacht, en zeker als die s nachts binnen staat is het warm genoeg.
je hoeft nu dus niet een deken om te doen, als hij toch al lkkr bloot staat overdag.
paarden kunnen makkelijk vanaf 5 graden zonder deken binnen staan.
( ze zijn veel sterken dan mensen tegen de koud! )

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:28

ok snap ik,geen regendeken als zomerdeken dus!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:29

Tuurlijk mag dat wel! Maar een regendeken is tegen de regen (en dan moet het ook niet al te warm zijn, dan zweet ie zich rot)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 12:30

nee dat wil ik natuurlijk ook niet

ik dacht dat regendekens ook goed zouden ademen,maar dat valt nog tegen

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:31

Ik heb gewoon een ongevoerde regendeken als zomerdeken hoor. Ideaal en no zweet ;) Tja als het erg warm is wel natuurlijk, maar dan staan ze meestal zonder deken lekker in t zonnetje.

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:08

Snoevie schreef:
Dubbelsprong schreef:

oh welke dekens zijn dat?klinkt goed

In ieder geval de Performance Maxi-Flow van het merk Shires. Of andere merken ook zo'n combi-deken hebben, weet ik eigenlijk niet.