Namaak Sprenger Veiligheidsbeugels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Namaak Sprenger Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:24

Ik vond de sprenger beugel erg mooi, maar ook erg duur :$
Dus kwam ik deze tegen:
[IMG=http://img64.imageshack.us/img64/5219/veiligheidsbeugel.jpg][/IMG]

Dit zijn volgens mij de namaak van de sprenger of niet?
Ze kosten maar 25 euro, wie rijdt hier nog meer mee? Want ze zitten vast niet zo lekker als de sprenger, maar het zijn dan wel weer veiligheidsbeugels :D

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:28

Ik zou wel willen weten waar je die hebt gezien :9

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:33

Dit zijn geen veiligheidsbeugels. Zo te zien wel flexibele. Toen ik nog engels reed had ik ook een paar flexibele beugels omdat die minder belastend zijn voor mijn gewrichten.
Veiligheidsbeugels hebben een opening aan 1 zijkant die je met een elastiek vastmaakt.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:33

Joolien, ik zou goed uitkijken als je ze koopt via internet. Ze kunnen van elke beugel met zwarte rubbertjes aan de zijkant wel zeggen dat het een veiligheidbeugel is, maar wie weet zit er onder dat rubber gewoon helemaal niets en is het een gewone beugel...

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:37

Laatst bijgewerkt door hokke op 18-05-10 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue9

Re: Namaak Sprenger Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:40

Ik vind deze niks waard. Volgens mij heeft het veiligheidssysteem van Sprenger ook te maken met de vorm en niet alleen met de elasticiteit. Dit rubber zit veel te raar en nee, vind het er eigelijk gewoon niet fijn uitzien. Dan heb je in een iets hoger prijsklasse toch fijnere beugels vind ik, kijk eens bij de ''bekendere'' internetwinkels of op marktplaat enzo.

Ebay.de is trouwens ook een goede.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:41

@Futurefox: http://www.roeke.nl
Dit staat erbij:
Beugel buigt mee wanneer je bijvoorbeeld van je paard valt en met je voet in de beugel blijft hangen.

Doordat de beugel mee buigt komt de voet los uit de beugel.

@deHP; Dit zijn toch wel veiligheidsbeugels??? Staat er wel bij, en de sprenger zijn toch ook veiligheidsbeugels? Want ze buigen toch mee als je valt.
@kleinvosje; De winkel zit bij mij in de buurt, dus dan ga ik eerst kijken voordat ik hem koop.

@hokke, hoe duur zijn die?

@blue9; oke bedankt, ik ga kijken :D

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:51

Ik rij met de orginele HS Sprenger beugels, heb ook een paar na-maak van USG in de kast, maar die kunnen bij lange na niet tippen aan de Sprengers. Bij de Sprengers neemt écht de druk op je knieën en enkels af, kan ik van de USG niet zeggen!!! Beetje jammer dus :S
Ik heb deze Sprengers nu al zeker 12 jaar en zijn tot op de dag van vandaag nog steeds helemaal top. Zouden ze stuk gaan (wat ik me niet voor kan stellen) dan zou ik ze zo weer kopen!

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:20

Ik heb ze gekocht voor volgens mij 70 euro maar dat is al weer jaren geleden. Vond de Sprengers ook te duur.
En heb deze toen gekocht.

Maar ik vind dit soort beugels niet echt veiligheidsbeugels. Meer als comfort voor je enkels en lichaam.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:50

Ik heb veiligheidsbeugels gehad, van die leuke met elastiek op de zijkant, niks veilig aan dus, blijven hangen in een omheining (knopje haakt erachter), voet bleef haken, paard schoot weg, heup alle kanten opgerekt. Ik heb nu ook de echte sprengerbeugels, prijs maakt me niet uit, geef maar gewoon goede, en de echte. Ik ben er verder wel erg tevreden over. Ik wil nu mss wel graag de bow balance, ivm nog meer steun. maar ik zou dus niet zo gauw voor namaak gaan. Verder prima beugel en ook veilig.

schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:51

Namaak is wrs van mindere kwaliteit.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:49

Ik heb van Intec en van Kieffer. Ben over beide heel tevreden, op de Kieffers zit 30 jaar !!! garantie.

De bow balance lijken me ook erg fijn, alleen heb nog een heleboel dingen op mijn have-lijstje staan.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:52

Ik heb ook namaak Sprengers in mijn collectie gehad, maar verkoop ze nu niet meer. De kwaliteit van deze beugels is over het algemeen zoveel minder. Het beweegbare deel is ook minder fijn.

Wij hebben zelf ook die van Sprenger aan onze eigen zadels waarvan 1 paar al zeker 8 jaar oud is en het andere paar al zeker 6 jaar. Ze zijn nog 100% goed en kunnen nog jaaaaren mee. Dus je betaalt misschien iets meer, maar je hebt EN een perfect uitgevoerde en onderzochte functie EN kwaliteit waar je jaren plezier van hebt.

Ik zal persoonlijk even door sparen en de Sprengers kopen.