probleem met trensbit. en stang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marysa123

probleem met trensbit. en stang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 16:15

heey.!

mijn pony had een hoofdstel met een engelse neusriem daar liep hij prachtig op aleen merkte ik wel dat ik enorm mijn best moest doen om hem tegen te houden als hij bevoorbeeld enorm trok als hij wou springen..nou ben ik hem een tijdje geleden op een stang gaan rijden en ik merkte dat ik veel minder aan zijn mond moest trekken en ik met een gewoon teugeljte heel goed en netjes op kon rijden. no problem zou je denken maar dus wel.. ik rij ook nog wel eens proefjes en dan heb ik hem een trensje in. aleen spert hij dan opeens enorm zijn mond open.! terwijl hij dat voorheen helemaal niet deed.! (op het zelfde bitje) wat zou ik hieraan kunnen doen.? en is het zowizo wel normaal.? gr marysa

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:24

Gewoon terug op een trensje gaan.
Geen stang meer in..
En heel veel oefenen zodat je ook met springen haar gewoon kan rijden met een trensje in.
Heb je wel les erbij?

marysa123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 16:39

Avelienvd schreef:
Gewoon terug op een trensje gaan.
Geen stang meer in..
En heel veel oefenen zodat je ook met springen haar gewoon kan rijden met een trensje in.
Heb je wel les erbij?

ja elke week.! *D die vind dat mijn paard aleen maar beter op trens luiserd... zij zegt ttttttttt dat ik een sperriem moet gebruiken..

Avelienvd

Re: probleem met trensbit. en stang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:41

Sperriem is hier eigenlijk alleen verdoezeling van het probleem..
Zou iig terug gaan op alleen met trens rijden.
En dan van daaruit veel oefenen met zachte hand..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:08

marysa123 schreef:
ja elke week.! *D die vind dat mijn paard aleen maar beter op trens luiserd... zij zegt ttttttttt dat ik een sperriem moet gebruiken..

Niet onaardig bedoeld, maar dan zou ik op zoek gaan naar een andere instructeur. Dat een paard zijn mond open doet is 9 van de 10 keer een gevolg van a) medische klachten of b) rijtechnische fouten. Een sperriem er aan hangen is imo dan geen oplossing.

Niikiit

Re: probleem met trensbit. en stang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:16

misschien kan je eens een ongebroken trens gebruiken of een leren bit, dit kan heel veel schelen. er is dan minder druk op de mond waardoor het paard het bit misschien makkelijker zou accepteren