kosten zadelmaker/ tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

kosten zadelmaker/ tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 13:09

Ik heb een vraagje over hoeveel een zadelmaker nog ongeveer kost om een zade op maat te laten meten/maken.
Want ik heb 2 zadels 1 wintec en een ander wat gepast is bij de zadelmaker.
Maar nu hoor ik slechte dingen over hun en heb ik me er even in verdiept (in passend zadel)
Nu is mijn andere zadel eigenlijk veelste groot voor mij en bijna ook voor mijn pony.
En mijn wintec heb ik zelf gemeten met zo'n draai schijf en kwam ik op de rode/witte boom uit. Die zit er nu dus in en schuift heeeel erg.
Dus wil ik deze zadels verkopen en een passend zadel laten maken over een poosje, want mijn pony is nog niet zo lang onder het zadel dus krijgt nog meer bespiering.
Iemand tips?
En wie weet hoe duur het is om een goeie/normale (in drenthe/overijsel/groningen/friesland) zadelmaker een passend zadel te laten maken.

alvast bedankt!

marrie1996

Re: kosten zadelmaker/ tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:11

gewoon even bellen. dan weet je het precies :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:15

Zoek vooral een goede zadelmaker. Mijne kwam ik letterlijk toevallig tegen op het erf van mijn instructrice :D en ik ben erg tevreden over haar maar Groningen zal ze niet leuk vinden. Als ik jou was zou ik even op de site van MSFC kijken (http://www.msfc.nl) en een zadelmaker uit de buurt bellen, ik denk dat de zadelmaker zeker 3 keer langs moet komen. Eerst om de huidige situatie te bekijken, daarna om een (hopelijk) passend zadel te brengen en jou ermee te zien rijden en een paar weken later nog eens, om te zien of het nog steeds goed ligt. Ik was in totaal, voor 3 bezoeken, het helemaal opnieuw opvullen van mijn zadel, het materiaal (wol) en het repareren van een stiksel 225 euro kwijt. Inclusief voorrijkosten.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 15:07

dankje wel!!
niemand meer?

Farfalla_

Re: kosten zadelmaker/ tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:57

Bij de zadelmaker waar ik mijn zadel vandaan heb, kost het 45€, hiervoor komt hij dan langs, en controleerd en zn past hij het zadel aan.