oud zadel verkopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

oud zadel verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 01:36

excuses als dit hier niet hoort...

ik ga binnenkort een nieuw zadel kopen want het zadel wat ik nu heb past niet.
nu kan ik het zadel wel thuis houden, maar omdat ik hem toch niet meer nodig heb verkoop ik hem natuurlijk liever!
maar nu komt het: het is een heel oud zadel, wel 30 jaar, merk kieffer, het is echt nog steeds een prima zadel je zou absoluut niet zeggen dat het zadel al 30 jaar oud is en hij zit ook nog prima. nu is mijn vraag: is zo`n oud zadel nog verkoopbaar?
zoja wat zou je er nog voor kunnen vragen? (maat is volgens mij 18").
foto(betere foto heb ik op dit moment niet):
http://i406.photobucket.com/albums/pp15 ... ing016.jpg

Daphne__

Re: oud zadel verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 02:10

tuurlijk, als je geen hoofdprijs vraagt/verwacht :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 02:18

Zo natuurlijk is dat niet. Ik heb een oud (nou ja, ong. 10 jaar oud schat ik. Maar ouderwets model) zadel te koop. Raak het aan de straatstenen niet kwijt :n

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 02:33

Het voordeel van dit zadel is dat het een merkzadel is.
Ik raak mijn (halfjaar oude) VZH zadel ook niet kwijt. Ja voor 10 euro oid...

In principe zou je je zadel nog wel kwijt kunnen raken, maar aangezien de staat waarin hij is, zal hij voor iets gebruikt worden als inrijden oid.\
Je kan er zeker geen hoofdprijs voor vragen, maar waarom zet je hem niet te koop als BIEDEN?

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 07:43

t is helemaal geen kieffer hoe kom ik erop? :+
t is een josh stubben krefeld, niet echt bekend volgens mij :+
iniedergeval bedankt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 07:49

een kieffer is een goed zadel...het zou alleen opgevuld moeten worden,ik weet niet wat dat kost.
de leeftijd van een goed merkzadel maakt niet zoveel uit,als het goed onderhouden is.

Mijn ainsley van 15 jaar oud kan ik gewoon nog verkopen voor 400 euro(doe het niet...)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 07:52

Stubben is wel een bekend merk lovelanga :j
Ik zou het gewoon op marktplaats te koop zetten, met goede duidelijke foto`s en dan kijken of je reactie krijgt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 07:55

Idd en nog betere kwaliteit ook. Mijn ervaring met die oude Stübbens is dat je er toch nog een 100,00 voor kunt krijgen hoor, vemits de boom nog oké is. Ideaal voor het inrijden van paarden bijvoorbeeld.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 07:56

jahoor boom is ook nog prima, zal straks nog even een duidelijker foto plaatsen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:50

Ik zou dit zadel niet meer verkopen om mee te rijden. 30 jaar oud is wel heel erg oud. De vraag is nl of de boom nog wel goed recht is en dat kan je alleen zien als het zadel helemaal uit elkaar gaat. Waar je het nog wel voor kunt verkopen is als oefenmateriaal voor zadelmakers. Op de opleiding van msfc bijvoorbeeld worden deze zadels helemaal uit elkaar gehaald.
Ook is het nog wel geschikt als decoratiemateriaal.
Laatst bijgewerkt door Schangah op 16-05-10 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:11

Schangah schreef:
Waar je het nog wel voor kunt verkopen is als oefenmateriaal voor zadelmakers. Op de opleiding van msfc bijvoorbeeld worden deze zadels bijvoorbeeld helemaal uit elkaar gehaald.
Ook is het nog wel geschikt als decoratiemateriaal.

Okee, hoe pak je dat aan? En kun je er alleen met een Engels zadel terecht?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:21

Er wordt niet alleen les gegeven over engelse zadels. Je kunt eventueel contact opnemen met de opleiding. Ik zelf doe de opleiding en kan eens informeren of er interesse is. Ik ken ook iemand die de zadelmakersopleiding doet (2 en 3 jaar van de opleiding) en die zoekt een wat nieuwer zadel om uit en daarna weer in elkaar te zetten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:23

Graag, dat zou fijn zijn als je zou willen informeren :) Het gaat om een wat oudere Goertz tölt met ribzit en stegen. Vorig jaar helemaal opnieuw opgevuld dus de tapijtvezelworsten die er in zaten kunnen jullie niet meer bewonderen, wel het vakwerk van mijn zadelmaker ;)

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:26

Ik heb ook een Kieffer zadel van bijna 25 jaar oud die ik een jaar geleden heb gekocht bij een ruitersport zaak (2ehands) dus het kan nog prima

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:33

Maar het zadel van ts is dus geen Kieffer ;)

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:01

ik denk niet dat je er heel veel geld voor krijgt als je hem wilt verkopen. Je kunt wel proberen hem in te ruilen als je een nieuw zadel gaat kopen. Met een beetje geluk krijg je dan korting op je nieuwe zadel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:50

tis een stubben , en zeker van die leeftijd betekend dat dus vrijwel onverwoesbaarheid dus die is op zich best te verkopen, zolang je er maar geen goofdprijs voor verwcht ,

hestejente, bij jou gaat het zeker om een goertz met stegen?
die zijn idd moelijk te verkopen, mensen willen geen stegen meer, maar vaak hoe korter hoe beter

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:37

Inderdaad, als er geen stegen aan zouden zitten zou ik 'm lekker zelf gebruiken :Y) Het is een oerdegelijk zadel, kleur staat leuk bij m'n paard ook... maar het is te lang :=

cvmele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:16

Je kan altijd nog een prijs vragen, gewoon geen bom geld verwachten

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:00

Op zich denk ik dat je hem best kan verkopen, maar inderdaad, verwacht er niet te veel voor, denk dat je op de 10 misschien 20 euro moet rekenen, het is tenslotte een merkzadel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:03

ik denk niet dat t te verkopen is,ws heeft je zadel een smal kussenkanaal,dat hadden de zadels vroeger nu eenmaal,en op de hedendaagse paarden past dat niet zo goed

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:48

Ik ben leerling en idd, dat zadel raak je niet makkelijk kwijt.Het heeft erg veel geleden. Maar als ie nog helemaal goed is, kun je hem aanbieden aan maneges met paarden? Mss dat zij interesse hebben, maar verwacht er idd niet de hoofdprijs voor. Idd voor mij wel een aardige om op te knappen en mss kan ik het dan nog kwijt, maar dan zou ik het idd voor een heel klein beetje over willen nemen. Veel zal ik er anders met het werk erbij niet aan kunnen verdienen.

Het eerste jaar worden er bij het MSFC overigens volgens mij geen zadels uit elkaar gehaald hoor. Althans, zo het leerprogram er uitzag, zag ik het nog niet gebeuren. Vandaar dat ik er toen niet mee ben doorgegaan. Om te leren zadelsmaken voelde ik me daar niet op mijn plek. Dan leren ze alleen hoe je een zadel op een paard moet leggen. Hoe dat in de opvolgende jaren zit weet ik dan weer niet.