Nu al aanmeten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Nu al aanmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:22

Ik heb op het moment een Wintec Pro op mijn Haflinger liggen. Ik vermoed dat het niet helemaal lekker ligt(de pony is enorm verandert de afgelopen tijd) en vind het zelf ook niet ideaal rijden. Ik wil dus graag een ander zadel. Eerst neigde ik naar western, maar na wikken en wegen blijf ik toch bij de dressuur.
Het nadeel is dat ze inmiddels wel vlees op haar ribben heeft, maar geen rugspieren heeft gekweekt, en deze zie ik er zo 123 ook nog niet aankomen, gezien we op het moment beperkt zijn tot bosritten. Ik kan in onze bak ook niet draven overigens. Ik heb wel beschikking over een mooi pad direct aan het terrein.

Is het verstandig nu al een zadelmaker te laten komen, of moet ik dan over een paar maanden weer een nieuw zadel laten aanmeten?

Tevens wil ik graag weten hoe ik aan een zadel van mijn eisen zou kunnen komen. Ik wil namelijk het liefst een (donker)bruin zadel, dressuur of veelzijdig richting dressuur. Budget rond de 600 euro, hoeft niet nieuw, mischien nog wat meer afhankelijk van wat ik voor de Wintec terug kan krijgen. Zou ik hiervoor gewoon een willekeurige zadelmaker kunnen bellen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:39

Misschien kun je informeren bij de zadelmaker/passer of er zadels zijn die makkelijk aan te passen zijn,? Mochten deze boven je budget uitkomen, kun je naar een 2e handse versie kijken.
Die je dan door de zadelmaker nu laat aanpassen op je paard, en later nog een keer. (ik geloof dat je van de zadels hebt die echt heel makkelijk aan te passen zijn, weet alleen de naam niet, weet wel dat ze prijzig zijn).

Je kunt ook vragen bij een te duur zadel, of hij wel gepast kan worden door de zadelmaker (mogelijk heeft hij ze op voorraad), dan weet je in iedergeval welk 2e hands zadel je kunt kopen.

Tempus

Re: Nu al aanmeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:45

Zoals equidea zegt je kan misschien eens een zadelmaker bellen om te kijken of er geen niet al te duren oplossingen zijn zodat je even verder kan met dit zadel tot ze wat meer rugspieren heeft.
Ik heb dit probleem namelijk ook, zadel past niet meer, zadelmaker kwam en zei dat het nu nog geen nut had een nieuw zadel te kopen vermits hij weinig spieren had aan zijn schoft. Ik rij nu met een speciaal soort pad onder mijn zadel waardoor mijn zadel beter past. Net zolang tot hij die spieren goed heeft ontwikkeld en ik een nieuw zadel kan kopen.

En ivm met je keuze voor een nieuw zadel, wat rondbellen kan geen kwaad

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 08:32

Equidea schreef:
Misschien kun je informeren bij de zadelmaker/passer of er zadels zijn die makkelijk aan te passen zijn,? Mochten deze boven je budget uitkomen, kun je naar een 2e handse versie kijken.
Die je dan door de zadelmaker nu laat aanpassen op je paard, en later nog een keer. (ik geloof dat je van de zadels hebt die echt heel makkelijk aan te passen zijn, weet alleen de naam niet, weet wel dat ze prijzig zijn).

Je kunt ook vragen bij een te duur zadel, of hij wel gepast kan worden door de zadelmaker (mogelijk heeft hij ze op voorraad), dan weet je in iedergeval welk 2e hands zadel je kunt kopen.

Jij bedoelt een WOW? Die gaan toch behoorlijk boven mijn budget moet ik zeggen. Van de Wintec weet ik dat de boom verwisseld kan worden, maar dan blijft het de vraag of het past en ik wil voor mezelf ook een ander zadel.