Rambo Sweet itch voor korte pony met brede hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_1986

Rambo Sweet itch voor korte pony met brede hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 15:11

Hoi,

Welke eczeemdeken hebben jullie voor je fjord (of andere brede pony)? En welke maat heeft die?

Sinds vorig jaar heeft mijn fjord (nu 3) licht eczeem, dus vanaf dit jaar wou ik er een eczeemdeken op.

Ik had eerst een première eczeemdeken 185 gekocht, zo'n type zoals de pagony. Ik wou eigenlijk een sterker deken zoals de Rambo sweet itch, maar hij zou nog groeien, dus eerst maar even een goedkoper deken proberen, en dan volgend jaar ofzo een nieuwe. Maar ik kreeg dat ding amper over zijn hoofd en het beestje stikte bijna, omdat het zo knelde. Nu weet ik wel dat het een beetje moet spannen, maar dit was overdreven. De lengte was dan weer wel goed.

Dan heb ik een rambo sweet itch van iemand kunnen lenen om eens te proberen of het wat was. Omdat ik overal op bokt lees dat ze zo onverslijtbaar zijn en een goede goede pasvorm hebben. En je moet het niet over het hoofd trekken dus ik dacht dat het aantrekken dan wel gemakkelijker zou gaan. Een maatje 175 was dat, dus ik was al bang dat die te kort ging zijn. Die was dan weer véél te lang en de gespen op de buik hingen ook zowat op de grond. Maar ik krijg het halsdeel écht niet dicht. Zowel niet vlak achter zijn hoofd als bij z'n borst... :Z
Zucht, en hij is nog maar net 3 jaar geworden, wat een nek gaat die niet krijgen...

Oh ja en z'n oren passen niet door de gaatjes _O- Ze staan te ver uit elkaar (z'n oren dan ;)).
Nee hij ziet er niet gek uit hoor :+

Iemand een idee voor een eczeemdeken?
En kan je het halsdeel van de Sweet itch ook apart kopen of bestaat die enkel met het halsdeel eraan vast?

_00_0

Re: Rambo Sweet itch voor korte pony met brede hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:14

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 22:01

Maar de amigo is toch meer een gewone vliegendeken? En is de kwaliteit ook niet minder?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:55

Heb ook een rambo sweet itch voor mijn fjord met korte en dikke nek. De hals is bij die van mij te lang, maar ga gewoon een stuk dubbel naaien zodat de lengte beter is. En voor de rest super deken.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:57

De Rambo SH heeft een vaste hals, deze kan je wel zelf inkorten zoals Marcella beschrijft.
Je kan de klittenbandsluitingen verlengen met een eigen constructie, dus ook met klittenband, maar dan sluit je deken aan de voorzijde niet meer helemaal (helaas). Voor een echte excemer niet idiaal.

De Amigo Bug Rug is inderdaad een 'gewone' vliegendeken met een afneembare hals.
Je zou evt. wel de Rambo Protector kunnen overwegen, deze heeft ook een losse hals.
Anders vallen de Horseware dekens voor je af. :o

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 20:20

Ik keek even op de site van horseware, maar wat is het verschil tussen de rambo protector en de rambo flybuster? Buiten dat er in de flybuster een vliegenmiddel is gedrenkt niets, toch?
Misschien moet ik dit dan toch proberen. Is de deken en de hals afzonderlijk te koop, want ik kan dat echt nergens vinden... Anders valt deze ook al af.
Die is toch ook even goede kwaliteit als de sweet itch? Maar zakt de hals niet af als je geen halster aandoet?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:10

De hals van de Protector zakt niet af, althans niet bij die van mij :o
De deken wordt compleet met hals geleverd, maar je kan er een losse hals bij komen, dus een grotere maat nemen b.v..
De Protector is van een speciale stof gemaakt die zich vormd naar de vorm van je paard/pony.
Dit kan bij de Flybuster allemaal niet (niet het vormen, maar ook geen extra hals er bij kopen).