Is iemand bekend met dit bit ? Wil er graag wat meer over weten en hoe de werking er van is. Helaas heb ik er geen foto van maar het is zo'n voorgevormde zeg maar.
Wanja
Geplaatst: 15-05-10 09:34
Ik heb de bustrens en die bevalt erg goed. Had hiervoor een K&K Conrad Ultra, die was ook fijn, maar deze neemt ze nog beter aan. Ze ontspant sneller in de kaak en kauwt erg fijn af. Heb het idee dat het bit echt een stuk prettiger ligt in de mond, maar het werkt ook sterker in. Ze reageert fijner op de hulpen.
Seraphim
Geplaatst: 15-05-10 15:23
Ik heb voor mijn paard ook een Dynamic RC bustrens. De persoon voor mij heeft eigelijk alles al gezegd, ben het er helemaal mee eens. Super bit!
QueenD
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-10 17:08
He bedankt voor jullie reactie zo weet ik een beetje hoe en wat. Ben eigenlijk westernruiter maar mijn paard vind die shank-bitten (western stang) vreselijk. Hopelijk gaat het met dit bit goed. Wat is een beetje de prijs van dit bit ?
Wanja
Geplaatst: 15-05-10 17:59
Ik heb 'm in Duitsland gekocht voor 90 euro, hier in Nederland zijn ze boven de 100 euro. Bij veel grote ruitersportzaken kun je tegen een kleine vergoeding zo'n bit uitproberen, je krijgt het geld dan terug als je het bit koopt Succes!
QueenD
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-10 18:06
Kijk aan dus die prijzen zijn allemaal zo'n beetje hetzelfde voor zowel western als engels. Dankjewel Wanja, ik ga eens kijken op een duitse site en ga vrijdag even naar Mr. Ed in Maasland.
Ik heb zowel de bustrens versie als de pelham versie en ik vind het super bitten. Echter niet ieder paard accepteert het bitje even fijn. Maar als een paard er goed mee kan is het super.