Kent iemand deze soort exceemdekens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Kent iemand deze soort exceemdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 08:18

Anoniem

Re: Kent iemand deze soort exceemdekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:29

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:51

Over de tweede deken ben ik niet tevreden. Bij mijn ruin schoof de buikflap op zijn geslachtsdeel. Daardoor begon hij te bokken en kreeg ik hem maar met moeite af. De buikflap heb ik er dus afgelaten maar daardoor was de deken veelste kort. (tot halverwege de zijkant van zijn buik) En hij schuurde dan wel niet meer maar zijn manen vielen met bosjes uit. Ik denk dat de deken te verstikkend is.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:53

De deken ziet er erg warm uit. Daarnaast lijkt de bevestiging om de oren ook niet erg praktisch. Paard schudt een keer met het hoofd en het is van de oren af en de hals hangt los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:59

Helma_Amber schreef:
De deken ziet er erg warm uit. Daarnaast lijkt de bevestiging om de oren ook niet erg praktisch. Paard schudt een keer met het hoofd en het is van de oren af en de hals hangt los.

Hier heb je helemaal gelijk in. Een vriendin van mij gebruikt deze deken voor haar paard. Ook dit paard heeft iedere dag zijn oren uit de kap hangen. Ook ontstaan er makkelijk schuurplekken op de boeg, maar dat is natuurlijk per paard/bouw verschillend.
De deken houdt veel meer warmte vast dan de echte exceemdekens.
Dus.... geen aanrader.

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:07

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:16

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:22

Heel erg bedankt voor de reactie's!!
De sweet itch...die wou ik inderdaad graag nemen, maar heb vier paarden (waaronder drie twee-jarigen die hoogst waarschijnlijk nog zullen groeien...) en kan dat niet betalen |(
Ik wou de tweede nemen, maar die is dus ook niet zo goed?
Is er een deken die een beetje goed is, beneden de 80 euro?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:26

_guusje_ schreef:
Over de tweede deken ben ik niet tevreden. Bij mijn ruin schoof de buikflap op zijn geslachtsdeel. Daardoor begon hij te bokken en kreeg ik hem maar met moeite af. De buikflap heb ik er dus afgelaten maar daardoor was de deken veelste kort. (tot halverwege de zijkant van zijn buik) En hij schuurde dan wel niet meer maar zijn manen vielen met bosjes uit. Ik denk dat de deken te verstikkend is.

Oei, dit klinkt niet goed...dus de stof is ook van belang?
Ik had een boett vorig jaar voor m'n Haflinger, maar die had hij in twee maanden stuk geschuurd. Voor de rest wel een goed deken :D en leek redelijk te ademen.
Ik kan me echter geen 4 boett's permitteren...

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:30

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:31

cavaletti schreef:
Vind je deze niks?? de bovenste met masker. gebruiken wij ook als exceemdeken en is in het echt nog mooier als op de foto. Op de foto ziet het materiaal er glimmend uit maar dat is door de zon. Het is een zeer fijnmazige deken.
[EA-CO] *STUNT* Vliegen/exceem dekens met hals VANAF 25,00

Ik zag dat je deze verkoopt :D , is dit deken wel ademend genoeg? Die Harry's horse, lijkt die niet wat op de sweet itch?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 21:33

irmalouise schreef:
Ik heb er eentje die heel erg op de Boett lijk en deze is van http://www.demeulenkamp.nl

Ik heb deze ook gezien, heb er ook positieve commentaar over gelezen, maar probleem is dat ik er vier nodig heb...te duur dus ...

zilano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:43

Mij lijkt deze deken inderdaad ook niet geweldig. Op foto 1 is te zien dat er maar een puntje van de oren er nog inzitten.
1 keer schudden en/of rollen en de oren zijn eruit.

De Hoody van Horseware is inderdaad super, misschien op Marktplaats kijken voor een goede 2e hands?

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:33

Cambiar schreef:
cavaletti schreef:
Vind je deze niks?? de bovenste met masker. gebruiken wij ook als exceemdeken en is in het echt nog mooier als op de foto. Op de foto ziet het materiaal er glimmend uit maar dat is door de zon. Het is een zeer fijnmazige deken.
[EA-CO] *STUNT* Vliegen/exceem dekens met hals VANAF 25,00

Ik zag dat je deze verkoopt :D , is dit deken wel ademend genoeg? Die Harry's horse, lijkt die niet wat op de sweet itch?

ja de deken is echt superademend. Ik wacht nog op een foto van een klant want de deken is in het echt totaal anders en veel mooier. Deze klant gebruikt hem ook als Exceemdeken.
De sweetitch ken ik niet dus ik zou het niet kunnen zeggen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:32

zilano schreef:
Mij lijkt deze deken inderdaad ook niet geweldig. Op foto 1 is te zien dat er maar een puntje van de oren er nog inzitten.

Dat probleem heb je bij de Rambo SIH ook

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:36

Ja maar die hals blijft bij mijn paard wel goed zitten als de oren er uit zijn dus zo erg is dat niet denk ik @ yvonnedv

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:38

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:38

Gewoon die van Divoza. Pagony eczeemdeken, niets mis mee, let er wel op dat hij 1 a 2 maten kleiner valt ;) normaal €70 maar op dit moment in aanbieding voor €60, kijk even op de webshop

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:39

Anoniem schreef:
Ik denk van wel. Maar persoonlijk zou ik dan voor deze gaan

http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=3320001

Dat is namelijk een echte exceem deken. En een stuk goedkoper

Met deze exceem deken doe ik het ook al een paar jaar (in begin van schuur periode had ik er 2 per jaar nodig). Nu gebruik ik de deken 2 seizoenen. Voordat ik de deken om doe was ik meestal wel even de staart en manen (en andere schuurplekken).

Vind het een erg fijne deken, ook als deze nat wordt droogt deze vrij snel.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:40

yvonnedv schreef:
zilano schreef:

Dat probleem heb je bij de Rambo SIH ook

Dat is niet wat ik ervaar........ Als de hals lang genoeg is, heb je het probleem niet, op de eerste foto is geen echte Rambi SIH te zien, dit is een replica en een ander merk en zo te zien is de hals als eerste niet lang genoeg en trekt het ook op de schoft...

Daarnaast is het geen ramp als de oren eruit zijn.. want de hals valt toch wel omlaag bij het grazen :) .

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:19

ineke_ schreef:
Ja maar die hals blijft bij mijn paard wel goed zitten als de oren er uit zijn dus zo erg is dat niet denk ik @ yvonnedv

Dat kan dus bij deze deken ook wel het geval zijn. Onze pony schuurt ook heel erg aan zijn voorpluk en daarom zou het wel fijn zijn als de hoody goed zou beschermen.

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:32

Ok, ja dat doet die van mij gelukkig niet. Dan is het inderdaad lastig. Je zou er een halster overheen kunnen doen. Dan blijft het wel om de oren zitten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 15:39

ineke_ schreef:
Ok, ja dat doet die van mij gelukkig niet. Dan is het inderdaad lastig. Je zou er een halster overheen kunnen doen. Dan blijft het wel om de oren zitten.

nope. Ik maak hem nu met een klittebandje aan het halster vast en dat gaat beter.

ElanFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:29

Mijn oude pony had vroeger zo'n blauwe want die schuurde zich anders zomers helemaal kapot

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:34

Amigo mio vliegendeken en die zijn er al rond de 50 euro.
Ik heb deze ook en ben zeer tevreden!