zadel zoeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roosje79

zadel zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 20:24

Ik heb nu een Rossner Amerika die me goed bevalt, alleen is hij nu te klein geworden voor m'n jonge paard (goed gegroeid). Heb een groot paard met een brede schouder (Jazz X Ronaldo), het is verder geen breed paard.
Ben op zoek naar een nieuw (gebruikt) zadel, alleen nu welke!!!!
Rij voornamelijk dressuur en op les een sprongetje (vroeger echt een springer).
Wil wel graag een dressuurzadel, alleen heb geen idee of ik er goed op kan zitten.
Wat is nou een fijn zadel?? Kn? en dan welke? Kieffer? Wat zijn de ervaringen???
Laatst bijgewerkt door roosje79 op 12-05-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Yunomi

Re: zadel zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:25

Ik heb nu een Kieffer Lech Profi en vind dat een ontzettend fijn zadel. :)
Ligt op een Friese merrie en bevalt echt goed.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:19

Je kan niet zomaar een zadel kopen die je goed vind en die vervolgens maar op je paard leggen. Een boomzadel moet op maat gemaakt worden voor jou paard. Dan alleen zal het goed liggen en aangezien jij aangeeft dat je een jong paard hebt, zul je het zadel nog een aantal keren moeten laten vermaken, omdat je paard zich nog veel meer zal gaan ontwikkelen, dus spieren, vet en groeien in de hoogte en breedte dus.
Qua merk zijn er zoveel verschillende en dat is echt persoonlijk wat jij lekker vind zitten en wat het best op jou paard ligt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:22

Precies je zal een aantal zadels op je paard moeten proberen om te zien welke het beste past voor jou en je paard.

Wil je al voor een merk gaan dan moet je denken aan een maatzadel(wat mijn inziens zoowiezo het beste is)

Daaleman, Hulsebos en WoW zijn bijvoorbeeld volledig pas te maken.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:12

PP --> HAR

cvmele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:17

Ben zelf fan van de Kieffer lech profi, vind ik ook best degelijke zadels die van kieffer

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:22

Kun je niet een een zadelmaker laten komen met dezelfde zade'l als dat je nu hebt, maar dan een boommaat groter? Als je zegt dat deze je goed bevalt....
Er wordt in dit topic ook wel gesuggereerd dat een zadel op maat moet gemaakt worden. Dan denk ik nou moet moet.... Er zijn zoooooveel zadels op de markt. Dan zal er toch wel iets bijzitten dat voor beide goed is, zonder dat je zo hard in de kosten valt.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 16:13

even zadelpasser laten komen! En als je er een zadel van neemt. laat hem/haar ter plaatse het zadel aanpassen. Want die kunnen ze allemaal. Maar vertikken het soms ;)