de moed is me aardig in de schoenen gaan zitten.
Ik heb gewoon een hele tijd gereden met de een zadel wat niet paste
Als aller eerst heb ik een vraag!
- Kan de boom verbuigen als je een wat zwaarder persoon bent??
Ik heb een zwarte boom ( geloof ik ) in mijn Wintec.
Die heeft eerst naar mijn weten goed gelegen op mijn paard.
Mijn paard ( Niet mijn eigen maar, het wordt wel genoemd als mijn eigen paard) Heeft een giga hoge schoft.
Ik ben met een bontje gaan rijden omdat ik vind dat de kussens van dat zadel erg hard zijn. en ik een aardig gewicht mee heb te dragen.
en omdat ik een jong paard onder mijn kont heb die ik toen nog niet helemaal kon uitzitten.
Ik heb dus een bontje met name gebruikt, om de klappen die ik soms in het zadel maak op te vangen omdat de kussen zo hard zijn.
maar sinds een aantal dagen begon ik het idee te krijgen dat mijn paard het zadel niet helemaal fijn vind.
- hij kan niet stil staan met opzadelen.
- kijkt niet vrolijk als ik met het zadel aan kom lopen.
- Hij blaast zicht zo dusdanig op, dat ik de singel gewoon aan de andere kant losser moet doen om hem vast te krijgen, en dat te bedenken dat ik met het rijden het zadel nooit echt heel strak heb, maar toch op gaatje 4 of 5.
Ik heb het zadel er gewoon los op gelegt, en ik kwam er achter dat hij wat klemde op de schouder.
Ik dacht dan kan ik beter het bontje er onder uit halen want dan maak ik hem alleen maar krapper.
Maar toen ik er eenmaal op zat zonder bontje zat ik dus dat het zadel met mijn gewicht kats op de schoft ligt.
Natuurlijk niet lekker voor hem.
Ik gelijk de persoon opgebeld die over het paard gaat.
en zij wilde er een smallere boom in doen.
Maar nu komt het dilemma waar ik mee zit.
Als er een smallere boom in komt wordt het zadel ook krapper bij de schouder toch??
Het is niet mijn paard, ik rij een paard voor iemand anders
Ik heb vandaag genoeg andere zadels van stal geprobeerd. maar er zit er geen 1 bij die niet op de schoft ligt.
Ik heb het geld niet liggen om zelf een goed zadel aan te schaffen.
Iemand tips???