Vraag over mijn Wintec 500 VZH zadel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Vraag over mijn Wintec 500 VZH zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:13

Hallo mensen

de moed is me aardig in de schoenen gaan zitten.
Ik heb gewoon een hele tijd gereden met de een zadel wat niet paste ;(

Als aller eerst heb ik een vraag!
- Kan de boom verbuigen als je een wat zwaarder persoon bent??

Ik heb een zwarte boom ( geloof ik ) in mijn Wintec.
Die heeft eerst naar mijn weten goed gelegen op mijn paard.
Mijn paard ( Niet mijn eigen maar, het wordt wel genoemd als mijn eigen paard) Heeft een giga hoge schoft.

Ik ben met een bontje gaan rijden omdat ik vind dat de kussens van dat zadel erg hard zijn. en ik een aardig gewicht mee heb te dragen.
en omdat ik een jong paard onder mijn kont heb die ik toen nog niet helemaal kon uitzitten.
Ik heb dus een bontje met name gebruikt, om de klappen die ik soms in het zadel maak op te vangen omdat de kussen zo hard zijn.

maar sinds een aantal dagen begon ik het idee te krijgen dat mijn paard het zadel niet helemaal fijn vind.
- hij kan niet stil staan met opzadelen.
- kijkt niet vrolijk als ik met het zadel aan kom lopen.
- Hij blaast zicht zo dusdanig op, dat ik de singel gewoon aan de andere kant losser moet doen om hem vast te krijgen, en dat te bedenken dat ik met het rijden het zadel nooit echt heel strak heb, maar toch op gaatje 4 of 5.

Ik heb het zadel er gewoon los op gelegt, en ik kwam er achter dat hij wat klemde op de schouder.
Ik dacht dan kan ik beter het bontje er onder uit halen want dan maak ik hem alleen maar krapper.
Maar toen ik er eenmaal op zat zonder bontje zat ik dus dat het zadel met mijn gewicht kats op de schoft ligt.
Natuurlijk niet lekker voor hem.

Ik gelijk de persoon opgebeld die over het paard gaat.
en zij wilde er een smallere boom in doen.
Maar nu komt het dilemma waar ik mee zit.
Als er een smallere boom in komt wordt het zadel ook krapper bij de schouder toch??

Het is niet mijn paard, ik rij een paard voor iemand anders

Ik heb vandaag genoeg andere zadels van stal geprobeerd. maar er zit er geen 1 bij die niet op de schoft ligt.
Ik heb het geld niet liggen om zelf een goed zadel aan te schaffen.

Iemand tips???

melanie81

Re: Vraag over mijn Wintec 500 VZH zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:16

laat hem eens door een zadelmaker nakijken, misschien dat hij ergens opgevuld kan worden en hij weet ook welke boom goed past en waneer het zadel goed komt te liggen. heb zelf ook een wintec, lag altijd goed bij de vorige eigenaar. nu ligt hij niet goed meer op mijn paard, zadelmaker erbij gehaald, maar die van mij was niet meer dusdanig te krijgen dat het perfect voor mijn paard lag.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:19

een wintec boom kost 17 euro.
boven zwart zit blauw deze is dus breder!
rood is smaller.
een zadelmaker komt vaak kosteloos herpassen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:22

we hebben het zadel die nieuw was vorig jaar bij een paard mee gekregen! maar het paast was verkocht en het zadel kon ik gebruiken.. dus denk niet dat hij opgevult hoeft te worden aangezien de kussens vrij hard zijn.

Eigenaar van het paard laat er vast geen zadelmaker bij komen ben ik bang ;)

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:28

ook niet als zadelmaker kosteloos is?? vreemd verhaal.
heb jij dan geen 17 euro over om je paard(verzorgpaard) een fijner zadel te geven?
boom verwisselen is niet moeilijk hoor 4 schroefjes eruit draaien andere boom erin en schroefjes weer aandraaien...
boom kun je ook zelf halen bij een ruiterzaak.

als het zadel niet goed past krijgt het paard drukplekken beurse plekken en vervolgens wil eigenaar er een nog krappere boom indraaien?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:39

Een wintec 500 op een giga hoge schoft zal sowieso een probleem zijn. Goede zadelmaker erbij halen.