Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
M_Vainqueur schreef:Van een oudmedewerkster van een goede zadelmakerij heb ik ooit gehoord dat Lemetex echt super zijn, zij zelf deed al 20 jaar met dezelfde beugelriemen van Lemetex( 3 paarden met hetzelfde zadel)
swatch schreef:Wintec webbers: handig als je geen te korte benen hebt. Het pinnetje moet niet bij je zweetblad uitkomen i.v.m. beschadigingen.
Max 45 is lastig. Den dat alleen de kieffer wat goedkoper waren 40,-. De lemetex wisselt per winkel van 65-80 en de prestige kosten 87,-
swatch schreef:Lemetex zijn erg goede beugelriemen, leer is vergelijkbaar met stubben. Lemetex heb je in een smalle en wat bredere uitvoering. Zijn ook uit een stuk gemaakt. De stubben beugelriemen die ik had, waren 2 gelijmde leerlagen en dat liet los.
Kieffer kunstof zijn ook fijn in gebruik, rekken niet en blijven mooi, niet te dik onder je bovenbeen. Kunstof piept wel iets met rijden op het zadel.
Wintec webbers: handig als je geen te korte benen hebt. Het pinnetje moet niet bij je zweetblad uitkomen i.v.m. beschadigingen.
kavalkade beugelriemen enkel kunstof: fijn en blijven mooi, alleen moeilijk te verstellen en niet echt voor korte benen.
prestige leer met nylon: superzacht en stevig. Geen beschadigingen op zadel, wel wat dikker onder je bovenbeen.
(ik heb nu de lemetex, kieffer en prestige. Bovendien als je een hulsebos zadel kompleet koopt, dan heb je ook lemetex beugelriemen erbij)
Max 45 is lastig. Den dat alleen de kieffer wat goedkoper waren 40,-. De lemetex wisselt per winkel van 65-80 en de prestige kosten 87,-