Ervaringen gezocht met spaanse zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Chendo_

Ervaringen gezocht met spaanse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 13:38

Hallo allemaal!

Ik heb een jong paard van 3 jaar die we aan het beleren zijn. Hij heeft nu een gewoon dressuurzadel die ik nog had liggen maar denk dat hij hier snel uit zal groeien!
Daarom moet ik nu dus al kijken voor een nieuw zadel.

Graag wil ik een spaans zadel.
Het aller mooiste vind ik de Zaldi Schooler. maar pfoeh zoveel geld voor een paard wat nog aan alle kanten uitzet?

Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn op bokt die ervaringen hebben met spaanse redelijk betaalbare zadels die er een beetje uitzien zoals de zaldi schooler of de spaanse Clasica, vind ik ook mooi. Of de Alta escuela. Zo'n vorm dus.

Het liefste eentje waar nog redelijk mee valt licht te rijden en waar schapenbondjes voor te koop zijn voor eromheen. Maar dat valt anders nog wel te vinden!!

Het liefst een zadel met flexibele boom denk ik dan? Tenzij iemand mij hier kan overtuigen dat dat niet goed is.

Of een plek waar deze zadels ruimschoots tweedehands worden aangeboden.

Heb de webshop al gehad van animo, barokshop, TrekkingSaddles en hipica.

Voor de kenners: mijn paardje ziet er als volgt uit, misschien dat iemand kan helpen bij welk zadel er op zo'n paardje past.

Oehlala

Re: Ervaringen gezocht met spaanse zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:24

leuk paardje! ff offtopic: waarom heeft hij zo'n band om zijn nek?
er loopt trouwens hier op bokt ook een topic over barokke zadels, zal het eens opzoeken voor je, misschien dat daar meer informatie op staat! :)

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 20:18

NenaC schreef:
leuk paardje! ff offtopic: waarom heeft hij zo'n band om zijn nek?
er loopt trouwens hier op bokt ook een topic over barokke zadels, zal het eens opzoeken voor je, misschien dat daar meer informatie op staat! :)

Dankjewel!

Ehh welke bedoel je, de zwarte? of het blauwe halstertouw?

De zwarte is een band met een chip erin. Hij staat namelijk in een actief stal. Daar krijgen ze voer in voerstations, en dan lezen ze per chip hoeveel welk paard mag en dat word dan verdeeld over 6 porties per dag :)

Het blauwe halstertouw word gebruikt voor als hij bijv bokt, kan je je vast houden ;).
(Hij word ingereden op het filmpje)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:17

Van Barefoot is er een spaans zadel. De Sevilla. Ik vind het een prachtig zadel en ik zou het graag zelf willen. Het is alleen niet zo flexibel als de andere barefoots dus het passen komt wat krapper. Een reden waarom ik er nog even mee wacht.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 16:46

ik heb het gezien en bedankt voor de reactie. Ik hou alleen niet echt van boomloze zadels. Tot nu toe alleen maar slechte ervaringen mee gehad.

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:27

zelf vind ik het spaanse zadel werkelijk niks, je zit er zo erg in opgesloten, en geeft een dusdanige drukking op de rug, en als je paardje nog zo in de groei is, zou ik toch nog even wachten tot deze is uitgegroeid

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 19:36

Niikiit schreef:
zelf vind ik het spaanse zadel werkelijk niks, je zit er zo erg in opgesloten, en geeft een dusdanige drukking op de rug, en als je paardje nog zo in de groei is, zou ik toch nog even wachten tot deze is uitgegroeid

Dat is dus bij de zaldi schooler niet zo ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:40