Frontriem maten, van cm naar cob/full ect. Is 40/41 / 39/40 met lusjes cob of full? Verschilt het erg per winkel? En wat als je tussen 2 maten valt? En weet iemand een betaalbare leuke frontriem?
ik heb er twee eentje van 40 cm en eentje van 45 cm. incl de lusjes. en deze zouden maat ful zijn. Denk dus dat t varieert per merk. en misschien ook wel het model.
Hey hey, de maten lopen uit een. Grootste reden hiervoor is (denk ik) dat ze ook wel in het buitenland gemaakt worden en daar inch maten gehanteerd worden.
Zover bij mij bekend is het als volgt:
Extra full: 45/46 cm Full: 42 cm Cob: 38 cm Pony: 35/36 cm
Val je tussen twee maten in dan heb je eigenlijk een aantal opties, je kiest een iets te grote frontriem en hoopt dat hij wat gaat hangen (aanpassen aan zijn hoofd) of je besteld bijvoorbeeld één bij mij en ik maak hem elke gewenste maat die je wilt! Bij handgemaakte frontriemen heb je die luxe.
ik zou ook goed kijken naar het model frontriem,,, als je uitgaat van vb cob=38 full =42 dan heb je van een rechte vaak een grotere nodig dan van een U of een V,,, dus áls je nou tussen een maat zit zou ik aanraden om een U of een V aan te schaffen in de kleinere maat