Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Natasjaa schreef:Kijk eens voor een Zaldi New Kent, heb ik ook op mijn haflinger liggen, voor foto's zie profiel even. Hierin staan geloof ik nog geen foto's met dit zadel, maar zo heb je wel een idee van haar bouw
Ik heb zelf eentje met flairkussens, maar gewoon wolgevuld kan natuurlijk ook.

BrittKitt schreef:Massimo, dat is eigenlijk het enige boomzadel dat ik ken dat goed ligt op dit soort paardjes. Ik heb een ouderwetse haf met boommaat 42, dat kan massimo bieden, veel andere merken (eigenlijk geen enkele) niet.
Boomloos kan ook een goede optie zijn, kijk dan wel goed naar wat voor zadel je neemt. Veel zadels vallen al af omdat de pommels of kopijzers niet breed genoeg gaan
Ik vind een ghost heerlijk zitten op dit soort bolletjes.
*edit; denk er wel aan dat Massimo zo ongeveer de enige is die korte kussens levert, ouderwetse hafjes hebben vaak niet de ruimte op hun rug die een normale ruiter nodig heeft qua zitting.
) en die heeft een traploos verstelbare pommel, verstelbare kussens etc.

Maxielover schreef:Hoi, bedankt voor de adviezen. Ik heb via http://www.zorzas.nl 2 zadels gezien die ik interessant vind, het merk Fairfax en dus Kent en Masters. Vandaag was ik met een stalgenootje even onze zadels aan het inspecteren, agz ik de mijne ging schoon maken en invetten. Het viel ons op dat de kussens van mijn zadel erg zacht zijn en ook eigenlijk erg ''leeg''. Alsof er te weinig in zit. Terwijl mijn zadel ong. 2-3 jaar geleden nog op is gevuld... Mijn stalgenootje vertelde ook dat het haar op gevallen was toen ze achter me reed dat ik ietsje scheef zit naar links. Vandaar wss ook mijn gevoel dat mijn beugels ongelijk zijn terwijl ze op hetzelfde gaatje zitten, en het gevoel dat mijn zadel schuift... Vandaag reed ze achter me toen ik zonder zadel draafde en toen zei ze het ook een paar keer toen ik scheef zat. Dat was wel handig, want het is zo'n gewoonte dat je het zelf niet meer door hebt, maar als je erop gaat letten merk je het. Voor mijn gevoel was het wel even wennen, omdat je zoals je normaal zit, denkt dat je recht zit maar dat was het dus niet. Gelukkig kan ik op mijn Haf super zonder zadel rijden, en dat is voor mijn zit ook top. Ik doe dat bijna elke week wel als ik geen zin heb om op te zadelen, heerlijk. Behalve als hij erg verhaart !