Bont je zelf aanpassen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johanne

Bont je zelf aanpassen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:17

Ik moet tijdelijk me zadel aan de achterkant ophogen.
Dit komt omdat het paard wat ik rijdt aan is gekomen.
Doordat dit tijdelijk is moet ik de achterkant ophogen.
Nu heb ik zon tennisracket bontje gezien maar hier hoor ik echt verschillende verhalen over.
Ook dat het dus niet blijft zitten en het ertussen uit floept.
Nu heb ik een bontje wat ik niet gebruik en dacht kan ik niet de vorm van het tennisracketbontje overnemen en de rest van me bontje eraf halen.
Dan krijg je toch het zelfde effect.
Ik wil dan het bont aan de voorkant onder het zadel eraf halen zodat daar alleen nog het dekje zit en ik het gewoon aan me zadel kan bevestigen.
Denken jullie dat dit effect zou kunnen hebben. Het hele bontje heeft geen zin want dan wordt het hele zadel alleen maar opgehoogd.

Xhiske

Re: Bont je zelf aanpassen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:20

ik heb wel eens met zn bontje gereden, maar bij mij bleef het wel goed liggen. mits je hem maar goed omhoog trekt, dan blijft hij wel klemmen

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:45

Je zadel is dus te krap omdat je paard te dik is. Door het achter op te hogen herstel je wel de balans van het zadel maar lost het probleem van een te krap zadel niet op. Lijkt me verstandiger om je paard op dieet te zetten en met longeren er voor te zorgen dat hij is beweging blijft en afvalt. Pas als het zadel weer past er weer mee gaan rijden. Rugproblemen heb je zo alleen duurt het veel langer om er weer vanaf te komen.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:39

ik denk dat je me verkeert heb begrepen maar het zadel is niet te krap het word te krap als ik een heel bontje eronder ga leggen. Het staat al in een kalere wei. Maar omdat die er in het begin niet was is ze wat voller geworden. hierdoor is het zadel wat achterover komen te liggen. Als het te krap was had ik de boom kunnen verwisselen. Doordat het nu wat achterover ligt ga ik mijn houding aanpassen wat niet goed is vandaar de vraag over het bontje

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:45

Als het zadel achterover gaat liggen, is ie voor te krap. Als je de voor boom kunt verwisselen is dat een veel betere optie. Een te smalle voorboom veroorzaakt drukplekken net achter de schouder, niet erg prettig voor je paardje. Daarnaast dus op 'dieet'.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:50

Je zadel is inderdaad van voren te krap, daarom ligt het achterover. :j Zou dus ook kiezen voor een grotere boom.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:20

johanne schreef:
ik denk dat je me verkeert heb begrepen maar het zadel is niet te krap het word te krap als ik een heel bontje eronder ga leggen. Het staat al in een kalere wei. Maar omdat die er in het begin niet was is ze wat voller geworden. hierdoor is het zadel wat achterover komen te liggen. Als het te krap was had ik de boom kunnen verwisselen. Doordat het nu wat achterover ligt ga ik mijn houding aanpassen wat niet goed is vandaar de vraag over het bontje

Ik heb je niet verkeerd begrepen. Een zadel dat achterover ligt is te krap. Zie trouwens de andere reacties.

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:14

ik zal er nog eens naar laten kijken, maar mij is verteld dat alleen tijdelijk ophogen genoeg was.
dank jullie voor de reactie

hier mag een slotje op.