Ik heb een Rossner Amerika veelzijdigheidszadel voor zowel een Fries als een Welsh NWR. Op allebei ligt het zadel erg goed (heb ze nu allebei zo'n 10 jaar en ze zien er -met regelmatig onderhoud- echt nog super uit en liggen nog steeds heel mooi).
Ik ben ontzettend tevreden over de kwaliteit van het zadel, zeker gezien de prijs. Op die van mij kun je de beugels niet onderlangs dragen maar dat kan natuurlijk ook veranderd zijn sinds we mijn zadels hebben gekocht 
Zorg er wel voor dat je zadel groot genoeg is; op de Fries ligt een 18 inch zadel wat voor mij zelf eigenlijk wat te groot is maar op het paard ligt dat echt super. In eerste instantie was het zadel ook bedoeld zodat mijn vader er ook op kon rijden dus dan was die wat grotere maat geen probleem 
Qua boommaat moet je even kijken hoe hij ligt, desnoods kun je hem natuurlijk door een zadelmaker wat laten aanpassen. Mijn Fries is vrij hoog en smal maar we hebben het zadel ook gebruikt op de andere Fries die wel vlak en rond gevormd is en ook daar lag hij prima.
Oh, vergeet ik nog wat te zeggen over de diepe zit. De zit is inderdaad diep. Ik vind het zadel zelf wat neigen naar dressuur. Ik vind het erg fijn zitten: je benen liggen lang en stil door de dikke kniewrongen en je houding is eigenlijk automatisch juist (mits je niet allemaal rare dingen gaat uithalen.)