Barefoot zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Krissy_3676

Barefoot zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 13:20

Hey !,

Ik ga binnenkort een Barefoot Cheyenne zadel kopen, alleen weet ik niet of ik de Cheyenne Drytex of
De Cheyenne met leer moet nemen. Zit er veel verschil in kwaliteit?

Groetjes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:21

Hoi , ik denk dat je berichtje op de verkeerde plek staat , hij zal wel verzet worden ;)

Het DryTex maakt het zadel een stuk goedkoper dan de met leder afgewerkte versie. Het DryTex is mooi spul , wel IETS stugger dan het leder , en je moet er eigenlijk ook DryTex beugelriemen bij gebruiken want lederen riemen of fenders kunnen een beetje teveel gaan schrapen als je bewegelijke benen hebt :)

Maar het DryTex is wel weer superfijn qua onderhoud natuurlijk , het is gewoon een echte Barefoot , alleen dan met een goedkoper materiaal voor de afwerking.

Leder is nèt iets soepeler en wat luxer , en het is de vraag of je die best aanzienlijke meerprijs over hebt voor dat in verhouding kleine voordeeltje qua luxe afwerking :)

Tanja

Re: Barefoot zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:50

Dit is idd geen Verzorging-Stalling-Weide topic dus ik zal het even naar het juiste forum verplaatsen.

VSW-->HAR

Krissy_3676

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 17:16

Oeps, ben nieuw dus snap het nog niet helemaal :oo :=
maar het gaat me eigenlijk om het kwaliteit verschil is dat erg groot?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:20

Nouja , het 1 is kunststof en het andere is leder. Dus dat is een kwaliteitsverschil , leder is gewoon veel duurder dus dat zie je terug in de eindprijs.

Het is een verschil van 150 euro , of je die 150 euro extra ervoor over hebt om echt leder te krijgen i.p.v. kunststof , dat kun je alleen zelf bepalen :)

Vergelijk het een beetje met de keuze tussen rubberen laarzen of lederen laarzen :)

Leder is een stuk duurder , maar ziet er mooier uit en is ook iets soepeler.

Rubber daar is ook niks mis mee , is veel makkelijker qua onderhoud.

Welke je kiest hangt maar net af van wat je het liefste hebt :)

Krissy_3676

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 18:52

Okee! Hartstikke bedankt, ;)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:28

Ik zal ook even mijn mening toevoegen ;-)

Ik ben nu aan mijn 3e cheyenne begonnen. Ik heb hiervoor altijd de leren versies gehad, en ben dit keer overgestapt op de drytex versie.
Als ik weer zou moeten kiezen neem ik weer een drytex. Het is een fijn en stevig zadel, en doet zeker niet onder voor de leren versie!