Paardenhelm

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seppe

Paardenhelm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:55

Ik ben op zoek naar iets dat het paardenhoofd kan beschermen tijdens het transport (lage trailer).

Hebben jullie daar ervaring mee?

mistid

Re: Paardenhelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:05

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:51

Kan je niet beter een hogere trailer aanschaffen dan? Ik reed gisteren achter een trailer, paard stond bijna met zijn neus tussen zijn benen, kon niet omhoog met zijn hoofd.

Zou dat niets vinden, ook al bescherm je zijn hoofd, als hij het stoot krijg je straks dat ze er niet meer in willen omdat het pijn doet.

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:25

ukoldaatje schreef:
Kan je niet beter een hogere trailer aanschaffen dan? Ik reed gisteren achter een trailer, paard stond bijna met zijn neus tussen zijn benen, kon niet omhoog met zijn hoofd.

Zou dat niets vinden, ook al bescherm je zijn hoofd, als hij het stoot krijg je straks dat ze er niet meer in willen omdat het pijn doet.

Ik heb de trailer al jaren, het is een standaard Ifor Williams. Ben er heel tevreden van. Nu heb ik een paard dat op haar derde al vrij groot is (1.73m). Het is een jong paard zonder ervaring op de trailer. Ze zal toch moeten leren haar hoofd niet helemaal naar boven te gooien. Gevaar bestaat inderdaad dat ze niet meer op de trailer wil als ze altijd haar hoofd stoot. Daarom wil ik ervoor zorgen dat, als ze in paniek haar hoofd naar boven gooit, het toch niet meer zo'n pijn doet, en zeker niet opengehaald zal worden.

Bedankt voor de link alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:26

ukoldaatje schreef:

Er zijn genoeg paarden die gewoon met hun hoofd gooien als ze de trailer in moeten. en sommige ook op de trailer. En dan is de hoogste trailer echt niet hoog genoeg voor een flink paard. Dus dan is zo'n bescherm kapje niet onverstandig

Ni_en_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:30

Ik heb geen verstand van paarden helmen... wel een idee!
Je kan ook het plafond van de trailer bekleden met schuimrubber, dat maakt vast minder geluid dan wanneer er een helm tegen het plafond aan komt en is nog eens zacht ook!
Alleen moet je dan niet te dik schuimrubber nemen! Dan is het plafond weer een stuk lager

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:43

Petra Vlasblom van 2Moons gebruikt er een tijdens haar trailerlaadtrainingen, misschien kan je contact met haar opnemen waar zij hem vandaan heeft?

www.2moons.nl

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:16

Ik weet de Shires ze verkoopt, heb ze hier in de catalogus staan.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:20

Seppe schreef:
Ik ben op zoek naar iets dat het paardenhoofd kan beschermen tijdens het transport (lage trailer).

Hebben jullie daar ervaring mee?

kheb precies het zelfde probleem. De 1e keer heb ik gewoon een dikke grote spons op zijn kop gemaakt. Hij gooit steeds zijn hoofd omhoog. Maar nu wil ik wel ook zo'n ding.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:27

Een onervaren paard blootstellen aan dit soort gevaren vind ik niet echt verstandig.... en dat is nog rustig gezegd.
Je wéét dat het dak laag is...
je wéét dat het dier geen ervaring heeft
en je wéét het risico...
van zowel hoofdstoten
als misschien een trailer probleem later

Ik zeg ; Lekker doen en de gevaren opzoeken, en dan heeft nederland er straks een nieuw trailer-probleem-paard bij, vooral zo doorgaan :j

Als je gaat nadenken, dan kan je je bedenken:
Dat een hogere trailer veiliger is... en verstandiger...
Een paard wat de trailer niet kent, zal zijn hoofd eens omhoog doen... zit deze dan ''klem'' bij het dak, dan kan het dier enorm in paniek raken... en je wilt die gevolgen niet zien dan hoor...
Als ze wat ruimte hebben, dan kúnnen ze even kijken, even hoofd omhoog en flink snuiven als ze het eng vinden.
Zeker een jong paard heft het hoofd wat op als iets nieuw is, dit om alles goed te overzien.

Ik vind dat je teveel gevaren opzoekt..
En dat is mijn bescheiden mening

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:29

Jolliegirl schreef:
Een onervaren paard blootstellen aan dit soort gevaren vind ik niet echt verstandig.... en dat is nog rustig gezegd.
Je wéét dat het dak laag is...
je wéét dat het dier geen ervaring heeft
en je wéét het risico...
van zowel hoofdstoten
als misschien een trailer probleem later

Ik zeg ; Lekker doen en de gevaren opzoeken, en dan heeft nederland er straks een nieuw trailer-probleem-paard bij, vooral zo doorgaan :j

Als je gaat nadenken, dan kan je je bedenken:
Dat een hogere trailer veiliger is... en verstandiger...
Een paard wat de trailer niet kent, zal zijn hoofd eens omhoog doen... zit deze dan ''klem'' bij het dak, dan kan het dier enorm in paniek raken... en je wilt die gevolgen niet zien dan hoor...
Als ze wat ruimte hebben, dan kúnnen ze even kijken, even hoofd omhoog en flink snuiven als ze het eng vinden.
Zeker een jong paard heft het hoofd wat op als iets nieuw is, dit om alles goed te overzien.

Ik vind dat je teveel gevaren opzoekt..
En dat is mijn bescheiden mening

Ja en je 'kan' ook iemand aanvallen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:30

Ik bedoel hier helemáál niets aanvallends mee :) laat dat effe duidelijk zijn ;)
Ik ben gewoon duidelijk. En er is geloof ik niéts wat ik zeg, wat niet klopt.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:31

Jolliegirl schreef:
Ik bedoel hier helemáál niets aanvallends mee :) laat dat effe duidelijk zijn ;)

Knsap wel wat je er mee bedoeld maar niet alle mensen hebben geld voor een nieuwe trailer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:33

ramboe schreef:
Jolliegirl schreef:

Knsap wel wat je er mee bedoeld maar niet alle mensen hebben geld voor een nieuwe trailer.

Ik zeg ook nergens dat zij een nieuwe trailer moet kopen van heel veel geld.
Dit is aan haar zelf ;) Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Ik druk haar op de feiten van de gevaren.
En de eerste die zegt dat die gevaren niet kloppen, mag zich achter de oren krabben denk ik?

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:36

Je kan ook gewoon het paard op de trailer zetten zonder dak. En naderhand het dak eropzetten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:17

simpelere oplossing, gewoon even een hogere trailer ergens lenen , dna weet je na de eerste ritten hoe het beestje het doet en of een lagere trailer een optie is ,
en heb je geen onnodige risico's genomen

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:59

Ben het eens met het idee van Sonja_vR. Kijk of je een lage trailer kan lenen totdat het paard een beetje gewend is. :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:04

Ambrasoft schreef:
Ben het eens met het idee van Sonja_vR. Kijk of je een lage trailer kan lenen totdat het paard een beetje gewend is. :j

een hoge bedoel je zeker? ;)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:10

maar voor een paard van 1.73 is toch elke trailer niet hoog genoeg? dat is hier toch het hele probleem?? of zie ik dat nou verkeerd...