Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ukoldaatje schreef:Kan je niet beter een hogere trailer aanschaffen dan? Ik reed gisteren achter een trailer, paard stond bijna met zijn neus tussen zijn benen, kon niet omhoog met zijn hoofd.
Zou dat niets vinden, ook al bescherm je zijn hoofd, als hij het stoot krijg je straks dat ze er niet meer in willen omdat het pijn doet.
ukoldaatje schreef:Kan je niet beter een hogere trailer aanschaffen dan? Ik reed gisteren achter een trailer, paard stond bijna met zijn neus tussen zijn benen, kon niet omhoog met zijn hoofd.
Zou dat niets vinden, ook al bescherm je zijn hoofd, als hij het stoot krijg je straks dat ze er niet meer in willen omdat het pijn doet.
Seppe schreef:Ik ben op zoek naar iets dat het paardenhoofd kan beschermen tijdens het transport (lage trailer).
Hebben jullie daar ervaring mee?

Jolliegirl schreef:Een onervaren paard blootstellen aan dit soort gevaren vind ik niet echt verstandig.... en dat is nog rustig gezegd.
Je wéét dat het dak laag is...
je wéét dat het dier geen ervaring heeft
en je wéét het risico...
van zowel hoofdstoten
als misschien een trailer probleem later
Ik zeg ; Lekker doen en de gevaren opzoeken, en dan heeft nederland er straks een nieuw trailer-probleem-paard bij, vooral zo doorgaan
Als je gaat nadenken, dan kan je je bedenken:
Dat een hogere trailer veiliger is... en verstandiger...
Een paard wat de trailer niet kent, zal zijn hoofd eens omhoog doen... zit deze dan ''klem'' bij het dak, dan kan het dier enorm in paniek raken... en je wilt die gevolgen niet zien dan hoor...
Als ze wat ruimte hebben, dan kúnnen ze even kijken, even hoofd omhoog en flink snuiven als ze het eng vinden.
Zeker een jong paard heft het hoofd wat op als iets nieuw is, dit om alles goed te overzien.
Ik vind dat je teveel gevaren opzoekt..
En dat is mijn bescheiden mening
ramboe schreef:Jolliegirl schreef:Ik bedoel hier helemáál niets aanvallends meelaat dat effe duidelijk zijn
Ik ben gewoon duidelijk. En er is geloof ik niéts wat ik zeg, wat niet klopt.
Knsap wel wat je er mee bedoeld maar niet alle mensen hebben geld voor een nieuwe trailer.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.