Werkt het nou echt? Ervaringen Tear-Aid gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Werkt het nou echt? Ervaringen Tear-Aid gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:45

Ook ik zit na deze winter weer met twee paardendekens waar een scheur in zit. Het zijn beide gelukkig maar kleine scheuren maar ik wil het toch repareren. Tot nu toe helaas geen deken wasserijen die ook repareren gevonden hier in de buurt.
Nou kwam ik op marktplaats en hier op bokt een paar keer de tear-aid tegen, echter geen objectieve meningen of het werkt of niet.
Bij deze dus gevraagd: Wie heeft er ervaring met de tear-aid? Werkt het echt zoals er wordt beloofd?

Het gaat bij mij om een waterdichte- en een gewone staldeken.

Annetje

Re: Werkt het nou echt? Ervaringen Tear-Aid gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:48

ik heb de tear-aid gebruikt op een waterdichte winterdeken van mezelf. Als je echt maar een klein gaatje hebt en vrij royaal de sticker knipt en de hoekjes écht rond maakt, alles goed schoonmaakt en zorgt dat er geen bubbels onder het plasticje komt, dan werkt het goed.
Echter is het bij mij wel hier en daar losgelaten omdat ik niet zo goed kan knippen door dat rubberachtige plastic O:) en omdat er vuil vanaf de binnenkant (dus vanaf het gaatje) op het stickertje is komen te plakken. Als je het heel erg royaal gebruikt blijft het ondanks dat toch wel zitten.

Ik vind het geen uitkomst, maar bij de iniminie gaatjes is het wel handig om te zorgen dat hij zo goed als waterdicht is.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:48

Oke dankjewel voor de info!
Het gaat bij mijn beide dekens om een smalle scheur waarvan ik beide kanten nog netjes tegen elkaar aan kan drukken zonder dat de vorm verandert. Als ik dat goed vastplak zou daar dan toch geen vuiligheid vanuit de scheur meer tussen kunnen komen denk ik?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:54

Hier een beetje dezelfde ervaring.
Het is erg makkelijk in gebruik, maar je moet het echt heel goed schoonmaken eromheen en royaal plakken!
Hoekjes laten bij mij los, maar ik heb het wss niet goed schoongemaakt, of niet genoeg.

Bij mij komt er van binnenuit geen vuil in, zit een tussenvoering in en als je een mooie scheur hebt kun je het mooi tegen elkaar aanleggen en dichtplakken ;)
Ik weet wel niet wat het doet met echt slecht weer in de winter, heb het slechts 3 weken gebruikt want toen heb ik alle dekens eraf gegooid ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 12:12

Ik ga het wel gewoon proberen :+

pitot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:47

1.Het is belangrijk dat de deken echt goed droog is voor je Tear-Aid aanbrengt.
2.Bepalen van welk materiaal je een deken is gemaakt i.v.m. de keuze Type A (de meeste materialen) of Type B (Aleen op PVC/Vinyl)
3.Eerst reinigen met de alcoholpads die in het setje zitten en de alcohol laten opdrogen.
4.Patch op maat knippen(minimaal 2,5 cm hechting aan alle zijden van de scheur/gat).
5.Hoekjes rondknippen en patch aanbrengen en goed aandrukken.
6.Als het vuil van onderen doordringt, dan op beide kanten een patch aanbrengen.

Als deze werkwijze wordt gevolgd zit Tear-Aid echt muurvast.

Succes.

http://www.tear-aid.nl