Ik heb laatst een 2ehands hoofdstel gekocht. Het is van kieffer. maar aangezien het hoofdstel van verschillende methoden afwerking is voorzien, vraag ik me nu af of ook alles van kieffer is. de frontriem is wel van kieffer aangezien er een logo op staat. Is er iets waar ik aan kan herkennen of de rest ook kieffer is? op de site van kieffer kan ik niets herkennen, maar t is ook al een ouder hoofdstel. Of kan iemand anders het herkennen? Ik zal dalijk even een foto maken.
Silence
Ik heb ook een Kieffer hoofdstel en daar staat op de uiteindende van vrijwel alle riempjes heel klein de naam. Misschien is dat bij jou ook iets om na te kijken.
Kymalin
Geplaatst: 03-05-10 08:12
Ik heb dr 2 van Kieffer, bij de oude staat alleen op het kopstuk Kieffer en bij de nieuwere staat idd op ieder uiteinde Kieffier int klein.
hier zie je goed wat ik bedoel de neusriem is anders.
Overige kenmerken: * gedeeld kopstuk dus * Blinde sluitingen van de bakstukken * Keelriem en bakstuk is bol en wordt plat voordat de gaatjes beginnen * er zit maar aan 1 kant (links) een gesp voor het bakstuk * frontriem is wit onderlegd, neusriem niet * aansnoerneusriem
Laatst bijgewerkt door furyke op 03-05-10 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Kymalin
Geplaatst: 03-05-10 08:34
furyke schreef:
op het kopstuk of op de frontriem?
Allebeide, bij zowel de oude als de nieuwe
Kymalin
Geplaatst: 03-05-10 08:35
Het lijkt er inderdaad op dat er een andere neusriem op zit, maar zeker weten doe ik het ook niet.
giessenj
Geplaatst: 03-05-10 08:39
volgens mij heb ik hetzelfde hoofdstuk jaren geleden gekocht (alleen zwart onderlegd). Bij mij zijn de keelriem en de bakstukken niet bol. Ik heb dan ook het vermoeden dat er toch wel verschillende niet originele onderdelen bij dit hoofdstel zitten
sharonalover
Geplaatst: 03-05-10 08:40
ik had ook een kiefferhoofdstel, die zou nu zo'n 6-7 jaar oud moeten zijn. die had ook op elk uiteinde van de riempjes kieffer staan
mmhh.. zou dan alleen de frontriem van kieffer zijn?
Sabbientje
Geplaatst: 03-05-10 08:47
Naar de afwerking ze zien, zit er in ieder geval een andere neusriem bij.
Op mijn nieuwste kieffer staat uit mijn hoofd op ieder passantje kieffer. Op mijn andere kieffer weet ik het even niet. (Kan het net niet zien op de foto's Wat ik wel zag was dat alle riempjes die achter de oren langsgaan hetzelfde waren)
Kymalin
Geplaatst: 03-05-10 08:52
furyke schreef:
mmhh.. zou dan alleen de frontriem van kieffer zijn?
Aan de stiksels te zien is alleen de neusriem geen kieffer.
furyke
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-10 08:54
oke bedankt mensen. heb me dus weer eens iets laten aansmeren