Het is een beetje domme vraag maar hoe weet je welke maat bit je nodig hebt voor je pony?
Of is dat gewoon proberen en schatten?
Groetjes !
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ZusJacobs schreef:Niet gelijk daar van uitgaan, mijn shetlander heeft namelijk 11,5.
Pak een stro touwtje, en meet dan van de mondhoek door zijn mond de lengte op, daar doe je aan elke kant kleine 0,5 cm bij en dat moet het dan zijn.
Sjolvir schreef:Heb je al met de eigenaren overlegt dat je dat wilt gaan doen?
Aangezien niet iedere eingenaar het op prijs stelt als er zomaar iets gekocht en gebruikt
gaat worden op hun paarden. (ook al zijn deze paarden heel klein.)

Daphaan schreef:Ik zou gewoon voor de kleinste maat gaan: 10 of 10,5
En ik denk dat het in jouw geval toch handiger is om bij de dichtstbijzijnde ruitersportzaak even te kijken. Past het niet, dan kun je ruilen en ben je niet je geld kwijt. Qua prijs verschilt het denk ik niet eens zoveel. Bij de divoza hebben ze een speciaal shetlandbitje voor 4,95. Tweedehands kost dat misschien met verzendkosten zelfs wel meer.
divoza is een ruitersportzaak. 
Daphaan schreef:divoza is een ruitersportzaak.
maar ik denk dat vrijwel elke winkel wel een shetlandbitje verkoopt.
Ik zou even met dat touwtje een ruwe schatting maken, dat aan het winkelpersoneel vertellen en vermelden dat het een shetlander is. Dan hebben ze vast wel iets passends, en als het niet goed is, ruil je het
Tweedehands is altijd lastig omdat je niet kan ruilen, en mensen kunnen zich vergissen in de maat.
Ik ga eens opzoek naar een Divoza zaak