Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
. Mijn paardje wordt augustus 5 en is vreselijk gegroeit in zijn bespiering het laatste jaar...
. Maar even overleggen met de zadelmaker, kijken wat zij denkt. Gelukkig is ze wel eerlijk! 

. Een paard veranderd altijd van bespiering, het ligt er ook net aan wat je doet. Je kan een paard van 10 jaar een zadel laten aanmeten, maar als er vervolgens in plaats van recreatie fanatiek mee gedressuurd gaat worden dan veranderd de bespiering ook.
. Eerst nog even sparen
.
Ik zal indd gewoon op marktplaats ofzo een tweedehands zadel kopen.grauwman schreef:ik zou het niet doen ze groeien er vrij snel uit ivm bespiering etc. ik zou een goede 2e hands kopen en pas over een paar jaar als je paard is uitgegroeid een gloednieuw zadel kopen.
Ik ben ook van plan een nieuw zadel te kopen, maar ik ga wachten tot ik denk dat ze alletwee volgroeit zijn...

germie schreef:Ik ga voor mijn ruin als hij ingereden wordt voor een Massimo. Hij krijgt direct een goed zadel.
Deze kun je 2 boommaten verbreden of versmallen. En dan zou het zadel normaal gesproken altijd passend gemaakt moeten worden.