Na hoelang Rossner zadel opvullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra_22

Na hoelang Rossner zadel opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 18:42

Hallo allemaal

Ik heb sinds driekwart jaar een Rossner Amerika vzh. Nu vraag ik me af wanneer ik hem weer op moeten laten vullen? Ik rij 3/4 keer in de week met het zadel.

MarimaCarona

Re: Na hoelang Rossner zadel opvullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 11:42

ik heb die van mij na een klein jaartje op laten vullen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:32

Bij onze (nieuwe) maatzadels was het na ca 20 x rijden even checken, indien nodig werd er wat bijgevuld (bij 1 was het niet nodig, bij de andere iets). Daarna jaarlijks laten controleren.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:46

Als ik jou was liet ik de hele vulling vervangen door een zelfstandige zadelmaker, heb ik bij mijn Rossner ook laten doen, incl de singelstoten. Verder was het een goed zadel maar de vulling vormde heel erg in de negatieve zin. Ik denk dat ik nog wel een foto heb van de vulling...

Sandra_22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 15:44

oh?.., het zadel bevalt mij prima en hij ligt verder ook wel prima op mijn paard. Als ik met het zadel er aan kom doet ze weg erg krengerig maar zo is ze altijd geweest. Als ik aangesingeld heb en ga rijden loopt ze prima. Ik heb namelijk nog een gratis opvultbeurt erbij zitten van Divozaa

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:46

De vulling is simpelweg niet van hoogwaardige kwaliteit, de singelstoten trouwens ook niet, ik heb een singelbreuk gehad met dat zadel... die gratis opvulbeurt kun je altijd opgebruiken, maar ik zou persoonlijk liever een échte zm laten vullen.